Remek delo u svetu automobilizma, drvena „folksvagen buba“ iz Čelinca nakon višegodišnje pauze ovog leta ponovo će na put, ali i da promeni adresu „stanovanja“. Delo stolara Momira Bojića, koji je preminuo pre nekoliko godina, od tada stoji u garaži, skriveno od očiju javnosti. Vozilo nije palo u zaborav jer je bilo rado viđeno na ulicama Bosne i Hercegovine, ali i sveta. Dolaskom toplih dana i vožnje u automobilima bez krova nismo mogli da se ne zapitamo gde je čuvena buba, pa je ekipa Energetskog portala za sve znatiželjne proverila šta je sa ovim simpatičnim automobilom.
Kako nam priča Nada, supruga poznatog stolara, nakog višegodišnjeg čuvanja automobila na kojem je pomagala u izradi, teška srca se odlučila za prodaju.
„Neće mi biti svejedno da prodam auto, ali šta ću da tu više stoji i propada. Kada gledam u auto kao da Momira vidim tu. Kada je istekla registracija, nakon njegove smrti, tada sam odjavila i nije išla dalje od ispred garaže. I sada izgleda kao pre, ponekada očistim prašinu. Akumulator je izvađen, jedna guma je izduvana, a verujem da će kupac iz Federacije dobro paziti ovakav auto“, kaže ona i ističe da o ceni ne želi da priča.
„Buba“ je iz fabrike izašla 1975. godine, a pre više od deset godina ova je obložena sa 21.000 drvenih pločica koje su zanitovane u lim i izgledaju kao ljuske. Tako „ukrašena“ izazivala je pažnju gde god se pojavi, a vlasnik je za svoje delo dobijao samo reči hvale. Prilika za prodaju bilo je mnogo, ali ih je Momir redom odbijao.
„Ponuda da prodamo „bubu“ smo imali još dok nije bila završena, od prvih pločica koje smo postavili već se videlo kakav će to auto da bude. Jedan kupac je hteo da da kaparu i da mu Momo javi kada završi, ali on nije hteo jer je radio za svoju dušu i hteli smo da je mi imamo“, priča nam Nada, dok gledamo još uvek garažiranu bubu u Bojićima kod Čelinca.
Pročitajte još:
- „VREME JE DA KAŽEMO ZBOGOM“ – VOLVO SE OPROSTIO OD DIZELAŠA
- PRVI ELEKTRIČNI AUTOMOBILI PROIZVEDENI U KRAGUJEVCU, U TOKU TESTIRANJA – KADA SE MOGU NAĆI NA ULICAMA
- DA LI JE „TOJOTA“ IPAK BILA U PRAVU – KUPCI UGLAVNOM NE ŽELE ELEKTRIČNE AUTOMOBILE, VEĆ HIBRIDE
Najveća cifra koja im je nuđena je milion dolara, koje je bio spreman da iskešira jedan Arap, i možda bi otišla po toj ceni ali potencijalni kupac je umro. Godine 2013. „folksvagenova buba“ bila je glavna atrakcija na sajmu automobila u Esenu, u konkurenciji luksuznih automobila.
Uređivanju ovog unikatnog automobila Bojići su posvetili više od godinu dana, te su osim spolja „bubu“ ukrasili i unutra. Sve je od drveta, od volana, retrovizora, svetala, antene, menjača, pa do najsitnijih detalja, a za vožnju u njoj izrađen je i specijalan kačket od drveta.
Prva „buba“ u kabrio verziji je napravljena 1949. godine, a ova 26 godina kasnije.
Vreme se malo ustabililo, taman za vožnju „bubom“, pa očekivati možemo da ovaj jedinstven auto vidimo u vožnji uskoro.