Na ulicama Čačka uskoro testiranje softvera „za lakše saobraćanje“

Photo-illustration: Pixabay

Kolone vozila na auto-putu bez izduvnih gasova i autobusi koji bez vozača prevoze radnike do posla i nazad, u pojedinim delovima sveta danas su realnost. Evropski institut za inovacije i tehnologiju prošle godine je za partnera izabrao našu Nacionalnu asocijaciju autonomnih i električnih vozila.

Za samo godinu dana tri projekta naših stručnjaka su nagrađena, a Srbija je postala jedini partner Evropskog instituta za inovacije i tehnologiju van Evropske unije

„Prolaznost je nešto niža od 20 odsto, tako da je baš velika konkurencija. Postigli smo uspeh i dobili tri projekta. Jedan je vezan za umrežavanje i podizanje svesti o značaju transformacije urbane mobilnosti, novog načina saobraćaja u gradovima, a druga dva su baš prave inovacije, odnose se na rešavanje, i rezultat projekta će biti dva softverska rešenja“, rekao je, gostujući na RTS -u dr Radomir Žikić, direktor Inovacija Nacionalne asocijacije autonomnih i električnih vozila.

Dodao je da će jedan od rezultata biti redukovanje vozila u saobraćaju i da se na projektima sarađuje sa Slovenijom i sa Mađarskom.

„Mi smo integrisali ugovorno, 11 najvećih tehničkih fakulteta sa četiri univerziteta, i 11 visokotehnoloških kompanija. Taj kapacitet znanja daje nam za pravo da imamo mogućnosti, da učestvujemo ravnopravno, ne samo u inovativnim evropskim projektima, već da budemo i lideri, kao što smo praktično i u ova tri projekta“, izjavio je Ivan Vulović, predsednik Upravnog odbora Nacionalne asocijacije autonomnih i električnih vozila.

„Prva dva projekta se završavaju 31. decembra, softver će biti završen i testiran u našim gradovima. Sledeći projekat je od prvog januara, ne vidim da će biti problema, jeste pandemija ta koja koči, ali borimo se uspešno i isporučićemo rezultat na vreme“, dodao je dr Žikić.

Evropski institut za inovacije i tehnologiju spojio je nauku i industriju i to sa gradovima, a misija Instituta je da odgovori na zahteve gradova kako bi im život bio kvalitetniji. Kod nas je reč o Čačku, koji će biti prvi grad iz regiona, i na njegovim ulicama će ubrzo biti testiran softver.

Koristi se uz pomoć mobilnog telefona. Koristiće za prevoz putnika ali i paketa, prijavom o namerama preko aplikacija. Tako se smanjuje intenzitet saobraćaja. Učesnici u celom projektu dobijaće određene zelene poene.

Konkurisanje sa novim projektima 

Partner Evropskog instituta za inovacije i tehnologiju planira da u narednih šest godina podrži nove projekte sa sumom od oko 400 miliona evra. Očekuje se konkurisanje sa novim projektima za dobijanje novih sredstava.

„Verujem da ćemo nekim narednim trudom integrisati još više učesnika sa naše strane, fakultete i ljude koji su inovatori. Moramo da nađemo jedan konzorcijalni tim, da ga integrišemo, da mu dodelimo uloge u celoj toj priči, jer ideja je i umrežavanje“, rekao je Vulović.

Dr Žikić je dodao da sigurno možemo naći mesto na sceni koja podrazumeva ekološka vozila i testiranje novima iz te oblasti i da je Srbija već deo tog okvira. Potreban je, kako navodi, s tim u vezi, dodatni rad na infrastrukturi i administrativna podrška.

Jedan od ciljeva povećanja broja električnih i autonomnih vozila je stvaranje kvalitetnije i zdravije životne sredine.

„Na srpskim ulicama možemo da očekujemo veći broj elektrovozila, a i ova bez vozača“, najavio je dr Žikić.

Izvor: RTS

 

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti