Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture raspisalo je tender za izmene i dopune Prostornog plana područja posebne namene infrastrukturnog koridora autoputa E-761, deonica Pojate – Preljina.
Rekonstrukcija raskrsnice Pojate
Prema specifikaciji tendera, u planu je da se postojeća denivelisana raskrsnica Pojate, tipa „truba“, rekonstruiše kako bi se omogućilo povezivanje auto-puta E-75 i planiranog Moravskog koridora.
Reviziona komisija za stručnu kontrolu tehničke dokumentacije je, u izveštaju konstatovala da denivelisana raskrsnica, po svom funkcionalnom nivou, ne odgovara tipu raskrsnice koji je moguće primeniti za ukrštaj dva autoputa i da je, pre realizacije projekta, potrebno još jednom preispitati mogućnost za izmenu planskog dokumenta čime bi se efikasnije rešio tip raskrsnice.
Takođe, dodaje se, državni put II reda br.158 se ukršta sa autoputem E-761 (Moravski koridor), tako da će i on biti obuhvaćen novim tehničkim rešenjem denivelisane raskrsnice Pojate.
Nova denivelisana raskrsnica „Pojate“ će obuhvatiti nove katastarske parcele, na teritoriji Opštine Ćićevac (KO Pojate), i na teritoriji Opštine Paraćin (KO Drenovac).
Pročitajte još:
- USVOJEN GENERALNI PROJEKAT ZA BRZU SAOBRAĆAJNICU KRALJEVO-NOVI PAZAR
- DO JUNA ZAVRŠETAK DELA OBILAZNICE OD STRAŽEVICE DO BUBANJ POTOKA
- POTPISANA PRVA TRANŠA GRANTA EU ZA BRZU PRUGU BEOGRAD–NIŠ
Nova denivelisana raskrsnica Koševi
Nadalje, konstatuje se da se u skladu sa Prostornim planom i Idejnim projektom, veza budućeg autoputa sa Kruševcem se ostvaruje preko dve denivelisane raskrsnice – „Kruševac Istok“ i „Kruševac Zapad“, dok se u pravcu rasta stacionaže budućeg autoputa nalazi denivelisana raskrsnica „Velika Drenova“, koja omogućava povezivanje Moravskog koridora sa državnim putem IIA reda br.187 i naseljima na levoj obali reke Zapadne Morave.
,,Međutim, naseljima na desnoj obali reke, kao i opštinama Aleksandrovac i Brus, onemogućeno je da koriste predmetu raskrsnicu, imajući u vidu da ne postoji most preko reke Zapadna Morava. Pristup tranzitnog saobraćaja iz ove prigradske zone budućem autoputu je moguće isključivo preko denivelisanih raskrsnica „Kruševac istok“ i „Kruševac zapad“, prolaskom kroz gradsku zonu Kruševca, što će izazvati probleme u odvijanju saobraćaja u Kruševcu“, navodi se u tehničkoj specifikaciji posla.
Dodaje se da je radi rešavanja ovog problema potrebna izgradnja nove denivelisane raskrsnice na km 29+000 autoputa E-761, u zoni naselja Koševi, a pre prelaska autoputa na levu obalu reke Zapadna Morava.
Nova denivelisana raskrsnica u Koševima će biti projektovana na autoputu E-761 i povezana sa državnim putem IB-23.
Pešački viseći most Maskare
U tender use navodi i da je zbog radova na hidrotehničkom uređenju reke Zapadna Morava, neophodno rušenje postojećeg pešačkog visećeg mosta koji se nalazi na teritoriji opštine Ćićevac, koji povezuje selo Maskare i Grad Stalać.
Kako lokalno stanovništvo ne bi bilo uskraćeno za prelazak preko reke Zapadne Morave, potrebno je, izmenom planskog dokumenta, predvideti mogućnost izgradnje novog pešačkog mosta.
Denivelisana raskrsnica Kamidžora – Nadvožnjak Sirča
Postojećom planskom dokumentacijom planirana je izgradnja mosta preko Zapadne Morave, ali ne i nadvožnjak preko autoputa na stacionaži km 77+400, kojim bi se ostvarila veza meštana naselja Sirča sa Kraljevom.
Predlog projektanta i Koridora Srbije je da se izmeni rešenje pristupa naselju Sirča, u zoni denivelisane raskrsnice „Kamidžora“, što podrazumeva produženje planiranog mosta preko budućeg rečnog korita Zapadne Morave, tako da se ujedno premosti i budući autoput, te da se na taj način ostvari direktna veza lokalnog puta za naselje Sirča sa prilaznim putem budućoj denivelisanoj raskrsnici „Kamidžora“.
Takođe, u planu su i dodatni kanali za sistem drenažnih ispusta autoputa.
Tender je otvoren do 13. aprila.
Inače, Putevi Srbije su u novembru prošle godine raspisali tender za izradu urbanističko-tehničke dokumentacije za izgradnju petlje Koševi, ali posao nije dodeljen sa obrazloženjem da je „prestala potreba naručioca za predmetnom nabavkom, zbog čega se neće ponavljati u toku iste budžetske godine, odnosno u narednih šest meseci“.
Izgradnja Moravskog koridora, prvog digitalnog auto-puta u Srbiji, počela je krajem 2019, a prošlog meseca je resorni ministar Goran Vesić najavio da će deo Moravskog koridora od Pojata do Makrešana (prva deonica), biti završen do 31. marta.
Izvor: eKapija