Kalifornija želi da se prodaja električnih vozila utrostruči u naredne četiri godine na 35 odsto ukupne prodaje novih automobila, što vodi tome da se do sredine naredne decenije postepeno ukine prodaja automobila s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.
Predlog koji je u utorak objavila vlast Kalifornije, polako bi povećao prodaju novih automobila s električnim pogonom, ili s pogonom na vodonik ili hibridni uz punjenje baterija strujom iz mreže na 100 odsto do 2035. godine.
Pošto oko 11 odsto prodaje novih putničkih automobila u SAD otpada na Kaliforniju, ona ima znatan uticaj na tržište.
Žiteljima Kalifornije bi i dalje bilo dozvoljeno da voze automobile s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i prodaju ih polovne, što znači da neće biti potpunog obustavljanja emisije zagađujućih gasova koji zagrevaju klimu.
Odluka Kalifornije pokreće višemesečni proces državne revizije i zahteva odobrenje američke Agencije za zaštitu životne sredine, ali malo je verovatno da će plan naići na otpor Bele kuće gde su na vlasti Demokrate.
Vlada presednika Džozefa Bajdena je nedavno obnovila ovlašćenje Kalifornije da postavlja sopstvene standarde za emisije gasova iz vozila, a predsednik je odredio pet milijardi dolara za izgradnju stanica za punjenje baterija automobila širom SAD.
Pročitajte još:
Emisija gasova putničkih vozila na benzin čini oko četvrtine ukupne količine emisije gasova staklene bašte u Kaliforniji više od bilo kojeg drugog izvora. Kalifornija je uspostavila neke od najagresivnijih politika zaštite klime u SAD i prva je napravila plan za prelazak na vozila sa nultom emisijom štetnih gasova.
Kalifornijska pravila bi zahtevala da 35 odsto prodaje novih automobila 2026. budu vozila sa nultom emisijom gasova, što je naglo povećanje u odnosu na 2021. godinu, kada je oko 12 odsto svih automobila prodatih u toj državi bilo nulte emisije.
Veliki proizvođači automobila, uključujući Ford i Tojotu, kažu da na tome već rade, ali se postavila pitanja o drastičnom povećanju zahtevane prodaje vozila sa nultom emisijom.
Propisi Kalifornije zahtevaju da električna vozila moraju da pređu najmanje 240 kilometara s jednim punjenjem baterija, što većina proizvođača premašuje. Propisi takođe uspostavljaju garanciju na baterije od osam godina ili 161.000 kilometara.
Devet država u SAD sledi kalifornijska pravila o vozilima sa nultom emisijom, a još pet to treba da počne.
Guverner države Vašington, Džej Insli, potpisao je prošlog meseca zakon kojim je postavljen cilj da sva nova vozila u toj državi budu električna do 2030. godine, ali regulatori imaju rok do kraja 2023. da kažu kako će se to postići. Njujork takođe ima za cilj da do 2035. godine ukine vozila s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.
Izvor: Beta Zelena Srbija