Istočna Evropa voli nemačke polovne automobile, a Nemačka električne automobile?

Foto-ilustracija: Unsplash (Franck V.)

Nemačka je prošle godine dostigla fascinantan rast prodaje električnih automobila. Nemački institut za ekonomska istraživanja saopštio je da je u državi premašen broj od milion električnih automobila.

Mesec u kom se beleži rekord prodaje ovih vozila bio je decembar 2022. godine, i to zbog subvencija koje su početkom ove godine znatno umanjene. Samo u poslednjem mesecu upisano je preko sto hiljada novoregistrovanih električnih vozila.

Prema podacima, u zemlji ima preko milion ovakvih registrovanih automobila, što je u odnosu na poslednje dve godine ozbiljan skok.

Radi boljeg poređenja navešćemo podatke za 2021. godinu kada je bilo oko 300.000, a 2022. godine oko 600.000 automobila na struju. S obzirom na sve veću elektrifikaciju njihovih domaćih brendova, rast će definitivno biti sve prisutniji, samo ukoliko to isprati i potrebna infrastruktura. Do sada je ove godine registrovano preko 120.000 novih električnih automobila.

Pročitajte još:

Foto-ilustracija: Pixabay (jaygeorge)

I pored toga, nemačko tržište ima jedan paradoks. To je da se paralelno sa ovim trendom, beleži trend velikog uvoza polovnih automobila. Ono što se krije iza ovoga jeste poverenje koje građani istočne Evrope tradicionalno imaju prema automobilima sa zapada, posebno Nemačke.

Kod nas se veruje da svaki polovan auto, ukoliko je iz Nemačke, jeste mnogo očuvaniji i bolji nego ukoliko bismo kupili polovan automobil bilo gde drugo. Zbog boljih puteva, boljeg servisiranja, tačnih specifikacija, odnosno verovanja da se tamo ne lažira kilometraže i ne skrivaju pokvareni delovi, a i verovanja da Nemci stalno kupuju novije i bolje, i da su vrlo odgovorni prema svojim vozilima – većina naših ljudi uvoziće iz Nemačke automobile.

Ova opšte poznata navika ljudi sa naših prostora, navela je mnoge da svoje automobile odvezu u Nemačku i ova zemlja im služi isključivo samo za prodaju, tj. kao tržište.

Podaci nam govore da neke zemlje imaju 50 odsto polovnih automobila upravo iz ove države, a svake se godine bar dva miliona istih preregistruju u nekom drugom delu Evrope, piše Bljesak.info. Oni takođe navode da umesto da kupac dobije automobil iz Nemačke, on snosi rizik da zapravo kupi auto čiji su se točkovi vozili po tlu, najčešće Italije, Francuske, Belgije i Rumunije, zbog poznate istorije nemačke automobilske industrije, koja je i dalje broj jedan izbor na našem području.

Energetski portal

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti