Godišnja prodaja električnih vozila premašiće 30 miliona do 2030.

Do kraja ove decenije trećina ukupno prodatih novih automobila na svetu biće električna vozila. Time bi broj prodatih električnih vozila u jednoj godini u svetu dosegao 31,1 milion, deset miliona više nego što se ranije predviđalo, objavila je 3. avgusta konsultantska kompanija „Dilojt“ (Deloitte), na osnovu istraživanja „Električna vozila: Postavljanje smera za 2030. godinu“.

Foto-ilustracija: Unsplash (Marc Heckner)

Prema istraživanju, uprkos poremećajima koje je izazvala pandemija koronavirusa, očekuje se da će ukupna prodaja električnih vozila 2020. dostići 2,5 miliona širom sveta.

Na osnovu godišnje stope rasta od 29 odsto, istraživanje procenjuje da će prodaja dostići 11,2 miliona u 2025. godini i 31,1 milion do 2030. godine, u kojoj bi potpuno električna vozila predstavljala 81 odsto svih prodatih novih električnih vozila, nadmašujući hibridne „plug-in“ modele.

„Dilojt“ je kao ključni faktor rasta prodaje električnih vozila u narednih 10 godina identifikovao „promenu sentimenta potrošača“, jer mnoge prepreke za prihvatanje električnih vozila postepeno nestaju.

Direktor beogradske kancelarije „Dilojta“ i glavni partner u Sektoru za finansijski konsalting, Darko Stanisavić kazao je da je visoka cena električnih vozila zasad ograničava prodaju, ali bi broj potencijalnih kupaca trebalo da se poveća kako se trošak za ta vozila sve više izjednačava s benzinskim i dizelskim ekvivalentima.

„Sve više modela novih električnih vozila, u kombinaciji s rastućim tržištem polovnih električnih vozila, znači da će električna vozila za mnoge postati pristupačniji izbor. Prevazilaženje zabrinutosti potrošača oko dometa vožnje i utisak nedostatka infrastrukture za punjenje, biće važni faktori jer sve više vozača razmišlja o pogodnostima prelaska na električna vozila“, kazao je on.

Dodatni faktori koji bi mogli dovesti do rasta kupovine električnih vozila, uključuju povoljno regulatorno okruženje – finansijske podsticaje i ciljeve smanjenja emisije izduvnih gasova, kao i raspon modela električnih vozila dostupnih na tržištu, ukazano je u istraživanju.

Takođe, s obzirom da službeni automobili i vozni park i dalje predstavljaju većinu ukupne prodaje novih automobila, prelazak na električna vozila na korporativnom nivou dodatno će poboljšati opšti, globalni prelazak na električna vozila.

„Iako je ukupna prodaja automobila opala u ovom periodu (zbog pandemije), električna vozila su pokazala otpornost u nekim regionima u poređenju sa ostatkom tržišta“, rekao je Stanisavić.

Kako se, po procenama, ukupna godišnja prodaja automobila u svetu neće do 2024. godine vratiti na nivo pre pandemije, čak i ako se vrati rast prodaje benzinskih i dizel vozila, verovatno će uskoro uslediti pad njihovog tržišnog udela, smatra on.

Izvor: EurActiv.rs/Beta

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti