Geološka istraživanja za liniju 1 Beogradskog metroa – Potreban stručni nadzor nad izradom elaborata

Foto-ilustracija: Unsplash (Bogdan Todoran)

JKP Beogradski metro i voz raspisao je tender za usluge stručnog nadzora nad izradom elaborata o geološkim istraživanjima za TBM (Tunnel Boring Machine) deonicu od stanice Pančevački most (isklučivo) do kraja prve faze linije 1.

Kako se navodi u tenderskoj dokumentaciji, u pitanju je vršenje stručno – tehničkog nadzora na izvođenjem terenskih istražnih radova, inženjersko – geoloških radova i laboratorijskih ispitivanja navedene deonice, za potrebe izrade Idejnog projekta prve faze linije 1 beogradskog metroa.

Podsećamo, JKP Beogradski metro i voz raspisao je tender za izradu Elaborata o geološkim istraživanjima sa geotehničkim projektnim izveštajima za TBM deonicu od st. Pančevački most (isključivo) do kraja prve faze linije 1 u avgustu.

Naime, u toku 2021. godine izvršena su detaljna inženjerskogeološka – geotehnička istraživanja i urađen je Elaborat o inženjerskogeološkim-geotehničkim uslovima izgradnje prve faze Linije 1 beogradskog metroa, za potrebe izrade Idejnog Projekta kompletne prve faze Linije 1.

,,U trenutku izrade pomenute dokumentacije, na predmetnoj deonici Linije 1 bila je predviđena izgradnja tunela plitko ispod površine terena (Cut&Cover tehnologija)’’, navedeno je u projektnom zadatku.

Kako je pojašnjeno, s obzirom da je u toku razrade tehničkih rešenja i izrade Idejnog projekta došlo do promene tehnologije gradnje, sa Cut&Cover se prešlo na TBM tehnologiju, dubina tunela je povećana, a samim tim i dubina objekata koji se nalaze na trasi: metro stanica Karaburma i lansirni šaht za dve TBM. Kao posledica promene dubine tunela i objekata, javila se neophodnost pogušćenja i produbljenja geološko-geotehničkih istražnih radova na ovom delu trase, što uslovljava i izradu novog Elaborata o geološkim istraživanjima sa geotehničkim projektnim izveštajima za TBM deonicu od st. Pančevački most (isključivo) do kraja prve faze Linije 1, za potrebe izrade Idejnog projekta (IDP) prve faze Linije 1 beogradskog metroa.

Stručni nadzor obuhvaćen tenderom odnosi se na terenske istražne radove, koji predviđaju: izradu istražnih bušotina, kartiranje nabušenih jezgara, uzimanje osnovnih i rezervnih uzoraka, sprovođenje „in situ“ testova koji su Projektom geoloških istraživanja predviđeni. Nadzorom su obuhvaćeni i izrada istražnih raskopa, kartiranje slojeva tla, uzimanje osnovnih i rezervnih uzoraka, monitoring podzemnih voda, geodetsko snimanje istražnih radova.

Laboratorijska ispitivanja koja su obuhvaćena tenderom za stručni nadzor obuhvataju: primopredaju osnovnih i rezervnih uzoraka, ispitivanja uzoraka stena, tla, vode i kontrolu i evidenciju laboratorijskih rezultata.

Rok za učešće na tenderu je 16. septembar.

Izvor: eKapija

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti