Od prvog septembra, barem što se zemalja EU tiče, svi novi modeli automobila moraće da prođu novo i pouzdanije ispitivanje emisija u stvarnim uslovima vožnje (stvarne emisije tokom vožnje – RDE) i poboljšano laboratorijsko ispitivanje (globalno usklađeni ispitni postupak za laka vozila – WLTP) pre nego što dobiju dozvolu da se nađu u saobraćaju na evropskim ulicama.
– Uvođenje novog načina ispitivanja emisija ključni je korak u našim kontinuiranim nastojanjima da u narednim godinama vozimo čistije i održivije automobile. Međutim, pred nama je još posla. Skandal s emisijama pokazao je da su nam neophodna ispitivanja automobila i bolji nadzor tržišta, ali i mogućnost intervencije Komisije u slučaju kršenja propisa. Komisija je u januaru 2016. predstavila predlog za postizanje tih ciljeva. O predlogu se još uvek raspravlja i krajnje je vreme da ga Europski parlament i Veće donesu. Moramo odlučno na nivou EU da nastavimo sa radom, kako bismo podstakli mobilnost s niskim nivoom zagađenja – kazao je potpredsedik Komisije za radna mesta, rast, ulaganja i konkurentnost Jirki Katajnen.
Poverenica Elžbeta Benkovska, zadužena za unutrašnje tržište, industriju, preduzetništvo, kao male i srednje preduzetnike, dodala je:
– Brz prelazak na vozila s nultom emisijom svima nam je u interesu,s obzirom na zdravstvene i ekološke rizike koji nam prete, a ključan je i za automobilsku industriju ako želi da ostane konkurentna na međunarodnom tržištu. Ipak, dizel automobili još su nam uvek potrebni i moramo ponovno izgraditi poverenje u tu tehnologiju. Zbog toga su pouzdanija ispitivanja za nove automobile od ključne važnosti. Kad je reč o automobilima koji su već na ulici, države članice moraju da ispune svoje obaveze: pre svega da sprovode zakone i zajedno sa svim učesnicima preduzimaju dalje korake kako bi smanjile emisije postojećih voznih parkova.
Detaljne informacije o novom pravilniku možete pogledati OVDE.