EU Ecolabel – uticaj i uzlet zelenih oznaka

Foto-ilustracija: Pixabay

EU Ecolabel je ekološka oznaka EU dodeljena proizvodima i uslugama koje ispunjavaju stroge ekološke kriterijime od procesa proizvodnje do odlaganja. Oznaka je prepoznatljiva po svom logotipu u obliku cveta, a cilj joj je pomoći potrošačima da jednostavno identifikuju i odluče se za proizvode koji nisu štetni za životnu sredinu.

Proizvodi koji žele dobiti EU Ecolabel moraju da prođu rigorozan proces sertifikacije koji uključuje ocenjivanje različitih aspekata, kao što su emisije staklene bašte, upotreba opasnih materijala ili odlaganje otpada.

Na Svetski dan ekološkog znaka koji je bio pre nekoliko dana, Evropska komisija je objavila nove statističke podatke, pokazujući rastuće prisustvo EU ekološkog znaka na različitim proizvodima na tržištu. Ova dobrovoljna sertifikacija sada obuhvata blizu 90.000 različitih proizvoda i usluga u 25 kategorija na tržištu EU. Porast novih licenci, posebno u turističkom smeštaju, odražava rast od 15 odsto, što je primer dinamičnog širenja eko svesti.

PROČITAJTE JOŠ:

Detaljan pregled otkriva široku primenu EU Ecolabel-a – na preko 35.000 boja i lakova, oko 20.000 proizvoda od papira, pa čak i obuhvata široku lepezu robe poput 12.000 deterdženata, 9.000 proizvoda od tekstila, a takođe i proizvoda za nameštaj i kozmetika, navodi se na sajtu Evropske komisije.

Photo-illustration: Pixabay

Javna svest i poverenje u ekološku oznaku EU takođe su na uzlaznoj putanji, prema otkrićima Flash Eurobarometer 535 . Ova nedavna anketa otkriva povećanu upoznatost javnosti sa ekološkom oznakom, što ukazuje da oko 38 odsto Evropljana sada zna da identifikuje Eko-oznake EU, što je primetan porast u odnosu na 2017. godinu kada je to moglo 11 odsto građana. Takođe, značajan deo potrošača daje prednost proizvodima koji poseduju pohvalne ekološke akreditive, a većina se posebno opredeljuje za proizvode zbog njihovog minimalnog ekološkog uticaja. Više od polovine ispitanika veruje u ekološku izvrsnost proizvoda koji imaju eko-oznaku.

Čini se da proizvodi kao što su deterdženti, papir i kozmetika, koji imaju istaknuto eko-oznaku, privlače značajnu pažnju potrošača, uglavnom nalazeći svoje mesto u potrošačkim korpama kroz supermarkete, organske prodavnice ili onlajn platforme.

Energetski portal

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti