Automobilska industrija svakodnevno beleži tehnološke inovacije, a većina kupaca automobila prilikom izbora vodi se time koji tip će im ostvariti veće uštede. Na konačnu odluku utiče ukupna cena ili mesečna rata kredita, ali pravi troškovi mogu nastati kasnije. Tako automobil koji je delovao kao povoljan izbor, mogao bi da se ispostavi kao skuplji od onog koji je odbačen zbog visoke cene.
Američka finansijska platforma „Self” analizirala je 50 najpopularnih vozila u Sjedinjenim Državama poslednje tri godine. Analitičari su za svaki automobil izračunali troškove energije ili goriva, troškove osiguranja i održavanja, kao i iznos poreza i drugih naknada.
Prosečan trošak za održavanje jednog od najprodavanijih automobila u Americi iznosi 6.462 dolara godišnje, od čega više od 34 odsto otpada na gorivo. Osiguranje i održavanje činili su nešto više od 25 odsto troška, a porezi i naknade predstavljali su ostatak. Troškove su izračunali pomoću kalkulatora Američke automobilske asocijacije (AAA).
Prema studiji, najpovoljniji automobili za održavanje su hibridni modeli, zbog činjenice da kombinuju prednosti električnog pogona i manje skupe delove sa benzinskim motorima. Nasuprot njima, električni automobili imaju manje komponenti koje se mogu pokvariti i koje treba zameniti, ali su veći troškovi osiguranja zajedno sa višim troškovima popravki, čini ih skupljima za održavanje.
Prosečni hibrid godišnje vlasnika košta 5.485 dolara, dok su električni automobili neznatno skuplji sa godišnjim troškom od 5.517 dolara, a najskupljom opcijom su se pokazali benzinci sa 6.544 dolara godišnje.
Pročitajte još:
- FIAT Grande Panda stiže u Evropu u martu 2025. – poznate i cene
- Norveška: 9 od 10 prodatih automobila u 2024. bili su električni
- Meksiko najavio proizvodnju električnih automobila od samo 4.400 dolara
Uzimajući u obzir najprodavanije automobile u SAD-u, Tesla Model 3 ima najmanje troškove i to 5.061 dolara.
„U poređenju sa gorivom, troškovi energije za ovaj električni automobil iznose 636 dolara godišnje, što je najmanji iznos u analizi. Troškovi godišnjeg održavanja takođe su najniži među analiziranim automobilima i iznose 1.143 dolara. To je 30 dosto manje od proseka studije koji iznosi 1.633 dolara. Niski troškovi energije i održavanja pomažu da se nadoknadi procenjenih 2.463 dolara koji se troše na godišnje osiguranje – treći najskuplji automobil za osiguranje u istraživanju”, navodi Self.
Iza Tesle Model 3 nalazi se Hyundai Elantra (5.104) i Toyota Corolla (5.182).
Najskuplji automobili za održavanje godišnje su Chevrolet Tahoe, SUV sa sedam sedišta (8.644 dolara ), Lexus RX (8.046) i RAM Pickup (7.981).
Osim troškovanja održavanja, studija se bavila stopa kojom automobil gubi vrednost (deprecijacija) i finansijskim troškom mesec po mesec.
Uzimajući u obzir svih 50 automobila analiziranih u studiji, prosečna godišnja deprecijacija iznosi 4.514 dolara.
Energetski portal