
U glavnom gradu Austrije se na 17 lokacija meri kvalitet vazduha.
Bilans za godinu korone 2020. je impozantan. Vrednosti za čestice i azot-dioksid su na najnižem stupnju otkad je počelo merenje.
„Prošle godine, dakle pre faze karantina, imali smo najniže opterećenje štetnim materijama i ispunili sve granične vrednosti propisane od strane Evropske unije“, kaže Hajnc Ticek iz bečkog sekretarijata za zaštitu životne sredine (MA22).
U poređenju sa ovom godinom zabeležen je znatan trend opadanja vrednosti. Kako vrednosti čestica tako i azot-dioksida u vazduhu su trenutno niske kao nikad do sada.
Pročitajte još:
“Taj trend se zbog pandemije ne samo nastavio, nego i pojačao“, ističe Ticek.
Pre svega, zabeleženo je poboljšanje kada je reč o sadržaju azot-dioksida na koji utiču izduvni gasovi iz automobila. Vrednost je u proleće zbog karantina bila znatno niža nego inače.
Kod količine čestica u vazduhu je upravo bilo suprotno. I pored karantina u drugoj polovini marta došlo je do povećanja čestica u vazduhu nego prethodnih nedelja. To je zbog toga što se vrednosti čestica mere preko vazduha i umnogome zavise od meteoroloških prilika.

I pored toga zagađenje vazduha u 2020. godini beleži najniže vrednosti od početka merenja.
Ove vrednosti odnose se na evropsku regulativu kao na primer za emisiju u industrijskom sektoru i emisiju iz automobila.
I u Beču su donete mere za zaštitu klime. Pored razvoja daljinskog grejanja, stalni razvoj u oblasti javnog prevoza doprinosi poboljšanju kvaliteta vazduha.
Među merama protiv zagađenja u Beču ubraja se između ostalog i podrška e-mobilnosti i upotreba vozila malih zagađivača.
Koliko su mere bile delotvorne govori podatak da je od 2003. godine zagađenost vazduha u Beču upola manja.
Izvor: EurocommPR