Odbornici su na sednici održanoj u petak, 18. decembra, usvojili Plan održive urbane mobilnosti grada Beograda na čemu će se, kako je istakao glavni urbanista Marko Stojčić, zasnivati mnogo toga u razvoju grada u narednom periodu.
„Upravo radimo Generalni urbanistički plan grada Beograda, najvažniji strateški plan za razvoj grada. Jedan njegov važan deo je plan urbane mobilnosti. Na osnovu njega će se sprovoditi mnoge aktivnosti u našem gradu. Recimo, naš grad danas ima 650.000 automobila, što je jako puno za grad veličine Beograda. Mi taj rast moramo da zaustavimo. Danas se oko 50 odsto prevoza ostvaruje u okviru javnog gradskog prevoza i upravo metro sistem i treba da nam pomogne u tome da se zadržimo u okviru tih procenata kako bismo smanjili potrebu za automobilom“, rekao je Stojčić.
Pročitajte još:
„Plan održive mobilnosti daje nam metodologiju kako da povećamo procenat pešačenja, ali ne onog u rekreativne svrhe, već upravo prelaska iz tačke A u tačku B, bez upotrebe putničkog automobila. Zato u prethodnih nekoliko godina intenzivno radimo na proširenju pešačkih zona, kako bismo dobili logično povezane celine. Isto tako i biciklistički saobraćaj drastično može da utiče ne samo na ekologiju i zdravlje stanovnika Beograda već i na brže funkcionisanje, zato i realizujemo oko 110 kilometara novih biciklističkih staza„, istakao je glavni urbanista.
On je naglasio da je cilj plana održive mobilnosti upravo da pešak dobije prvo mesto učešća u saobraćaju, biciklisti drugo, javni gradski prevoz treće i da tek na četvrtom mestu bude putnički automobil.
„Na svima nama je da obezbedimo da ovo zaživi u Beogradu. Osim što utiče na bolje funkcionisanje grada u smislu saobraćajne povezanosti, ovaj plan ima veliki uticaj na duži životni vek stanovnika Beograda, što će opet obezbediti zaštitu životne sredine i poboljšanje kvaliteta vazduha„, istakao je Stojčić.
Na sednici je usvojena je Odluka o kategorizaciji opštinskih puteva i ulica na teritoriji grada Beograda, kao i Odluka o nekategorisanim putevima na teritoriji grada Beograda.
Sekretar za saobraćaj Dušan Rafailović rekao je da je Zakonom o putevima propisano da lokalna samouprava donosi akt o kategorizaciji opštinskih puteva i ulica na osnovu kriterijuma koje donosi Vlada Republike Srbije.
„U prethodnom periodu, Vlada je donela uredbu kojom su definisani kriterijumi za kategorizaciju uličnih mreža. Ova odluka predstavlja prekretnicu u daljem radu svih subjekata koji su uključeni. U ovoj odluci smo beogradske ulice svrstali u tri kategorije – primarne, sekundarne i tercijarne. Izvršili smo nomenklaturu svih opštinskih puteva i napravili spisak svih opštinskih puteva i ulica“, rekao je Rafailović.
Izvor: Grad Beograd