Avio-prevoznik obustavlja upotrebu plastike u radu svoje kompanije od 2023. godine

Foto-ilustracija: Pixabay

Irska avio-kompanija Ryanair sa niskim cenama usluga letenja se obavezala da će da obustavi upotrebu plastike na svojim letovima u roku od pet godina.

Izvršni direktor Ryanair-a, Majkl O’Liri, poznat je po svom tvrdlogavom odricanju da emisije ugljen-dioksida od strane vazdušnog saobraćaja doprinose klimatskim promenama. Pored toga, jednom prilikom je izjavio kako su zaštitnici životne sredine luditi koji civilizaciju odvlače nazad u 18. vek i da je najbolje što može da se uradi sa njima – da se ubiju.

Iako pod vođstvom čoveka koji odaje utisak osobe koja ne mari za ekologiju, pomenuti avio-prevoznik obećao je da će do 2023. godine iz rada svoje kompanije eliminisati plastiku koja ne može da se reciklira. Pored zamene plastične mase biorazgradivim čašama, drvenim priborom za jelo i papirnom ambalažom, Ryanair planira da je ukloni i iz glavnog predstavništva, baznih stanica i operacija. Potez ima centralnu ulogu u okviru programa za poboljšanje korisničkog iskustva.

Direktor marketinga Ryanair-a, Keni Džejkobs, najavio je da njihov plan za zaštitu životne sredine uključuje posvećenost izbacivanju plastike iz svih radnji na nivou preduzeća u narednih pet godina.

Predložio je i da putnici na letove donose sopstvene čaše. Merama neće biti pogođeno jedino serviranje hrane i pića u avionima. Prevoznik će da nastoji da plastični delovi u njegovim vazduhoplovima budu napravljeni od materijala koji može da se reciklira.

Džejkobs je dodao da je i trenutno Ryanair najzelenija avionska kompanija u pogledu proizvodnje štetnih gasova po putniku.  Za kraj je naglasio da će samo vreme pokazati koliko je apsolutno uklanjanje sintetičkih materijala iz upotrebe u avio-saobraćaju izvodljivo i moguće.

Suočen sa skandalom zbog nepravilnog informisanja korisnika usluga o njihovim pravima prema evropskim zakonima, kao i činjenice da su mnogi imali poteškoće u traženju nadoknade, Ryanair će da se unapredi i na ovom polju. Najavljeno je da će postupak traženja kompenzacije u slučaju otkazanog ili odloženog leta za putnike da bude olakšan.

Jelena Kozbašić

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti