Air France-KLM grupa ulaže dve milijarde evra godišnje u nove avione kako bi smanjila emisiju CO2

Foto: Top One

Air France – KLM avio-grupa, koju čine avio-kompanije Air France, KLM i Transavia, kao svoj strateški cilj je postavila smanjenje emisija gasova sa efektom staklene bašte za 30 odsto u odnosu na 2019. godinu. 

Kako bi postigla navedeni cilj, avio-grupa će uložiti čak dve milijarde evra godišnje u avione nove generacije.

Air France-KLM strategija za smanjenje CO2 emisije za 30 odsto do 2030. godine u odnosu na 2019, zasniva se na tri ključne poluge: modernizaciju flote, upotrebu održivog avio-goriva i optimizaciju operacija.

Naučnu potkovanost ove strategije potvrdila je i Inicijativa naučno zasnovanih ciljeva (SBTi), međunarodna organizacija koja pomaže kompanijama da dostignu ekološke ciljeve dogovorene Pariskim sporazumom o klimatskim promenama. Prema SBTi, metodologija i ciljevi Air France-KLM su naučno zasnovani i u skladu su sa Pariskim sporazumom, koji kao globalni cilj proklamuje zadržavanje povećanja globalne prosečne temperature znatno ispod 2 °C  u odnosu na predindustrijski period.

Modernizacija flote

Foto: TOP ONE

Prema navedenom planu, cilj je da do 2028. godine Air France-KLM u svojoj floti ima 64 odsto letelica nove generacije, a za ostvarenje tog cilja avio-grupa trenutno ulaže preko dve milijarde evra godišnje u kupovinu letelica tipa: Airbus A220s, Airbus A320 i A321neos, Airbus A350s, Boeing 787s i Embraer 195-E2s. Avioni najnovije generacije emituju do 25 odsto manje CO2 u odnosu na svoje prethodnike.

Upotreba održivog avio-goriva

Nefosilno, održivo avio-gorivo (SAF – Sustainable Aviation Fuel) se proizvodi od industrijskog ili kućnog otpada i može smanjiti emisiju CO2 za čak 80 odsto. Air France i KLM bili su pioniri u korišćenju ovih alternativnih goriva, a cilj grupe je da do 2030. godine SAF učestvuje sa 10 odsto u ukupnoj količini mlaznog goriva. Kako je upotreba fosilnog goriva glavni uzrok emisije štetnih gasova, tako je prelazak na trenutno četiri puta skuplje održivo avio-gorivo ključno za dekarbonizaciju vazdušnog saobraćaja.

Optimizacija operacija

Optimizacija operacija podrazumeva niz procedura koje dovode do smanjene potrošnje goriva, poput eko-pilotiranja, taksiranja koriščenjem jednog motora…

Inicijativa naučno zasnovanih ciljeva (Science Based Targets initiative, SBTi) predstavlja globalnu saradnju između Projekta za objavljivanje količine emisija ugljenika (CDP), Svetskog instituta za resurse (WRI), Svetskog fonda za prirodu (WWF) i Globalnog dogovora Ujedinjenih nacija (UN Global Contract). SBTi nezavisno procenjuje i potvrđuje ciljeve kompanija za emisiju CO2 na osnovu naučnog pristupa i kriterijuma.

Pročitajte još:

„Air France-KLM strategija održivog poslovanja sa ciljem smanjenja emisije CO2 zasniva se na tri glavne akcije: obnavljanje flote, korišćenje održivog avio-goriva i optimizacija operacija. Odobrenje naših ciljeva od strane Inicijative naučno zasnovanih ciljeva (SBTi) važno je za grupu, jer je to dokaz da je naša strategija dekarbonizacije u skladu sa naučnim ciljevima”, rekao je Bendžamin Smit, izvršni direktor Air France- KLM grupe.

“Suočen sa klimatskim izazovima, Air France sprovodi ekološki odgovorno poslovanje i ove godine je kreirao svoju strategiju pod nazivom Air France ACT, koja pored tri glavna koraka grupe dodaje i pojačanu saradnju sa francuskom železnicom”, istagla je An Rigaj, izvršna direktorka Air France-a.

“KLM odlučan u svojoj ambiciji da sprovede ekološku tranziciju avijacije. Naši naučno zasnovani ciljevi predstavljaju veliki izazov i zahtevaju krupne odluke i promene u polju naše flote, operacija i upotrebe održivog goriva. Kako bismo ove ciljeve ostvarili tesno sarađujemo u okviru naše avio-grupe, ali i sa našim partnerima u industriji na razvoju tehničkih rešenja i inovacija”, kazala je Marjan Rintel, generalna direktorka KLM-a.

Izvor: Top One

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti