Spremaju se stroža pravila za automobilsku industriju

gume
Foto-ilustracija: Unsplash (adam-kring)

Preko šest miliona vozila u Evropi završi s svojom funkcijom i odsluži svoje za jednu godinu. To znači da mnogi delovi  tih automobila odlaze na deponiju. Međutim, nekada se automobili voze i preko njihovih mogućnosti, čak prodaju dalje, zagađuju više jer su stari, i na kraju se neadekvatno postupa sa otpadnim delovima.

Inspirisana idejom održive budućnosti, Evropska komisija uvodi predloge za redizajn regulative za automobilske industrije kako bi bila bliža cirkularnoj ekonomiji. Ove inicijative razmatraju sve faze, od dizajna i proizvodnje do prerade i oživljavanja delova na kraju životnog veka vozila.

Predlozi Komisije imaju dalekosežne uticaje, i očekuje se da će ostvarivanje ideje proizvesti 1,8 milijardi evra neto prihoda do 2035. Oni ne samo da podstiču ekonomiju EU, već i doprinose njenim ekološkim i klimatskim ciljevima svojom transformacijom automobilske industrije, navodi se na sajtu Komisije.

Pročitajte još:

Foto-ilustracija: Pixabay

Pored toga, ove mere su postavljene da unaprede standarde bezbednosti na putevima na globalnom nivou ograničavanjem izvoza neispravnih vozila, smanjenjem nivoa zagađenja i zdravstvenih rizika u zemljama koje uvoze polovna vozila iz EU.

Automobili u EU u proseku su stari 12 godina dok Grčka i Estonija, prema podacima koje je ACEA objavila, imaju najstarije – oko 17 godina. Luksemburg ima najmlađi vozni park, nešto više od 7 godina.

Predložena uredba predviđa godišnje smanjenje emisije CO2 za 12,3 miliona tona do 2035. godine. Cilj joj je da optimizuje upotrebu 5,4 miliona tona materijala i poveća oporavak neobnovljivih sirovina, dodatno smanjujući oslanjanje na uvoz.

Mere takođe podstiču kružni pristup dizajnu i proizvodnji u automobilskoj industriji. Oni predviđaju da će četvrtina plastike koja se koristi u proizvodnji vozila biti iz recikliranih izvora. Štaviše, oni se zalažu za reciklažu 30 odsto plastike iz vozila na kraju radnog veka i promovišu ponovnu upotrebu i renoviranje delova vozila.

Da bi se poboljšalo sprovođenje, Komisija predlaže više inspekcija, digitalno praćenje vozila na kraju životnog veka i strože kazne za prekršaje. Obim ovih propisa postepeno će se proširiti i na dodatne kategorije vozila kao što su motocikli, kamioni i autobusi.

Energetski portal

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti