Sve više se železnica provlači kroz odgovore na pitanja koji je prevoz najekonomičniji. Osim bicikala i električnih trotineta, vozovi se nude kao jedno od potencijalnih rešenja u gradovima, naročito ako govorimo o prevozu većeg broja ljudi. Evropa od ranije potencira gradnju brzih i modernih pruga koje će povezivati države članice, gradove unutar država ali služiti i za javni prevoz u samom gradu. Elektrifikacija železnice nametnula se kao jedno od ekološki prihvatljivih rešenja kada je u pitanju transport.
Javni prevoz u Beču uvrstio je X-Wagen – voz podzemne železnice novih performansi. On je ekološki prihvatljiv, ekonomičan i modernizovan. Očekuje se da će metro u Beču sa X-Wagen vozovima imati i potpuno automatizovanu liniju. Automatski rad, predviđen na liniji U5 od 2026. godine učiniće javni prevoz sigurnijim i tačnijim.
Pročitajte još:
- AUTOBUSI BEZ VOZAČA VOZE VELIKOM BRITANIJOM
- BEČ GRADI PARKING MESTA ZA E-TROTINETE
- ZELENI HOTELI U BEČU
Linije kojima trenutno vozi X-Wagen imaju plavim sedištima označena mesta za teže pokretljive ljude, a iznad vrata mogu se pratiti tačne lokacija voza, predložene linije u koje možete da presednete, putnu mrežu grada, i mnoge druge detalje. To je moderan digitalni sistem za informisanje putnika.
Specifičnost voza jeste što je napravljen od materijala koji se kasnije može reciklirati. Primera radi, sedišta su pravljena od kvalitetne šperploče. Čak 90 odsto njegove strukture moći će da se reciklira. Deo je voznog parka Wiener Linien koji poseduje i električne autobuse i tramvaje.
Beč je poznat kao grad koji puno ulaže u primenu ekoloških principa. Metro štedi prostor u poređu sa automobilima, što je i cilj grada, osloboditi ga štetnih gasova, buke i gužvi, zbog čega su ovo vozovi sa više mesta za putnike nego prethodni. To znači više mesta za parkove, drveće i klupe u samom gradu. Prema podacima Wiener Linien-a, uz ovakve nove linije, grad će uštedeti 550 miliona automobilskih kilometara po godini, s obzirom na to da je predviđen dalji razvoj metroa. Ideja je prelazak što većeg broja ljudi na korišćenje javnog prevoza, pre svega jer se isplati, jer je infrastruktura koja čuva i životnu sredinu. Ovi novi vozovi, uvršteni u bečku mrežu javnog prevoza, rađeni su po potrebama modernog čoveka. Njihova potencijalna ušteda CO2 na planiranim linijam doseže do 75.000 tona. Kako govore podaci, da bi se apsorbovala ista količina CO2, u Beču je potrebno da već postoji šest miliona stabala starih bar 30 godina.
Energetski portal