Gradska uprava Novog Pazara stavila je na javni uvid urbanističke projekte dva mosta u centru grada.
Prvi za projekat za izgradnju novog mosta u centru Novog Pazara preko reke Raške koji je izradilo JP Zavod za urbanizam i predviđa konstrukciju mosta koja se izvodi u sklopu gradskih saobraćajnica i on funkcionalno povezuje sadržaje u strogom centru grada, postavljene na dve obale i tako centar čini jedinstvenom celinom.
Drugi urbanistički projekat je takođe izradio Zavod za urbanizam i odnosi se na izgradnju privremenog mosta koji će biti izgrađen pre rušenja mosta u centru grada, kako bi se omogućilo nesmetano odvijanje saobraćaja.
Drugi most biće izgrađen iza hotela Vrbak i on će, preko reke Raške, povezivati Kej 37. sandžačke divizije sa parkingom na desnoj obali, a potom ka Gradskoj ulici. Sastavni deo oba UP su i idejna rešenja mostova koje je uradila kompanija Gramont NS iz Novog Sada.
Pročitajte još:
Novi gradski most će se graditi na mestu postojećeg starog mosta, koji se uklanja. Saobraćajnica na mostu se uklapa u saobraćajnice na terenu sa obe strane reke. Prilazi mostovskoj konstrukciji su obezbeđeni preko gradskih okolnih saobraćajnih površina i putnih tokova.
Projektovana dužina mosta iznosi 20,65 m, širina kolovoza na mostu će iznositi 10,5 m a pešače staze 5 i 8 metara.
,,Za rekonstrukciju postojećeg mosta na ulazu u staru čaršiju, moguće je predvideti povećanje njegove širine radi formiranje tri trake umesto postojeće dve. Pored proširenja za kolski saobraćaj moguće je predvideti i proširenje za obostranu pešačko biciklističku komunikaciju. Prilikom utvrđivanja širine voditi računa o širinama postojećih ulica koje se mostom povezuju. To se posebno odnosi na deo oko Stare čaršije koji se mora posebno analizirati kako u pogledu ograničenja vezanih za regulaciju, tako i za režim saobraćaja. Imati u vidu planiranu izmenu saobraćaja u Staroj čaršiji i formiranje pešačke zone u ulici 1. maja,’’ navedeno je u projektu.
Saobraćajnicu na mostu čine tri saobraćajne trake, razdvojene horizontalnom signalizacijom. Širina kolovoznih traka je 3,5 m, tj ukupno 10.5 m, a izvode se i obostrane pešačko-biciklističke staze širine 5,00 m i 8,02 m sa širinom za ogradu, pojašnjeno je.
Uvidom u projekte vidi se da se odustalo od velikog kružnog toka ispred zgrade Gradske uprave.
Izgradnju novih mostova i pristupnih saobraćajnica trebalo bi da finansira Turska sa oko 1,5 miliona evra, a taj posao dogovoren je tokom posete Erdogana Novom Pazaru u oktobru 2017. godine, podsetili su lokalni mediji.
Tender za izradu idejnih rešenja mostova, vredan više od 11 miliona dinara, završen je još početkom 2018. godine, a iz lokalne samouprave tada su najavljivali početak gradnje mostova za proleće te godine.
Izvor: eKapija