Šta za fabriku u Kragujevcu znači spajanje dva automobilska giganta

Foto: Fiat

Spajanje kompanije „Fijat Krajsler automobili“ i „Pežo Sitroen grupe“ i formalno-pravno je završeno u subotu.

Iz „Fijatove“ fabrike u Kragujevcu pozdravljaju spajanje i očekuju da će im doneti više posla i novi model.

Tako su italijansko-američki i francuski proizvođači automobila, prerasli u multinacionalnu kompaniju pod imenom „Stelantis“. Obe kompanije od spajanja očekuju nove perspektive daljeg razvoja.

Spajanjem „Fijat Krajsler automobila“ i „Pežo Sitroen grupe“ svakako se otvara novo poglavlje u oblasti auto-industrije. Dva automobilska giganta nastavljaju da voze zajedno pod zajedničkim imenom – „Stelantis“.

Pod istim krovom sada je 14 brendova automobila, a sedište nove kompanije je u Holandiji.

Kompanije su u decembru 2019. godine potpisale sporazum o stvaranju četvrtog najvećeg proizvođača na svetu. Evropska unija je krajem decembra odobrila spajanje dve kompanije, a svoje „da“ udruživanju rekli su i akcionari.

Inače, samo „Fijat Krajsler automobili“ zapšljavaju oko 200.000 radnika širom sveta. Među njima je i oko 2.500 zaposlenih u kragujevačkoj fabrici.

U sindikatu pozdravljaju spajanje i očekuju da će im doneti više posla, veću uposlenost kapaciteta i pre svega novi model automobila – to bi, prema nekim najavama, moglo da bude 2022. godine.

Fijat 500L“ u kragujevačkj fabrici proizvodi se od 2012. godine. Potražnja za njim iz godine u godinu opada, a samim tim i proizvodnja.

Fabrika u Kragujevcu jedna je od najmodernijih u Evropi, sa kapacitetom od 400 vozila dnevno i početak proizvodnje novog modela bio bi od velikog značaja za ekonomiju cele zemlje.

Izvor: RTS

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti