Tokom 2020. godine prodaja električnih automobila u Norveškoj svela se na benzinski, dizel i hibridni pogon, a nemački Folksvagen postigao je nemoguće i dospeo na prvo mesto, umesto Tesle, kao najveći proizvođač automobila na baterije, čemu svedoče i zvanični podaci.
U prethodnoj godini baterijska električna vozila (BEV) činila su 54,3 odsto svih novih automobila koji su se prodali , što predstavlja globalni rekord i značajan porast u odnosu na 2019. godinu kada je taj broj bio 42, 4 odsto, objavio je Norveški savez za drumski saobraćaj (OFV), a preneo Rojters.
Teško da je neko mogao da zamisli ovakav razvoj situacije, kada su ovi automobili imali udeo od samo jedan odsto na ovom tržištu.
U svom nastojanju da postane prva država koja je prekinula prodaju automobila na benzin i dizel do 2025. godine, Norveška je u potpunosti oslobodila električna vozila od poreza koji važi za kupce vozila na fosilna goriva.
Tokom oktobra meseca prodaja električnih vozila je dostigla 66,7 odsto udela u norveškom tržištu, pa će prošla godina ostati upamćena po tome da su potpuno električni automobili na nivou cele godine nadmašili obim prodaje svih modela vozila sa SUS motorima (motorima sa unutrašnjim sagorevanjem).
Pročitajte još:
„Definitivno smo na putu da ostvarimo zacrtan cilj do 2025. godine“, rekao je izvršni direktor OFV-a Ejvind Torsen na konferenciji za novinare.
Folksvagenova marka Audi našla se protekle godine na prvom mestu najprodavanijih novih putničkih automobila u ovoj nordijskoj zemlji sa svojim SUV vozilima e-tron i sportsbek vozilima, dok je „Teslin“ Model 3, pobednik 2019. godine, morao da se pomeri na drugo mesto.
„Naša preliminarna prognoza je da će električni automobili premašiti 65 odsto tržišnog udela 2021. Ako to uspemo, cilj da se 2025. godine prodaju samo automobili sa nultom emisijom biće na dohvat ruke“, rekla je Kristina Bu, predsednica Norveške asocijacije za električna vozila.
U 2021. godini se očekuje dolazak „Teslinog“ srednjeg sportskog terenskog vozila Model Y, kao i predstavljanje prvog električnog SUV-a iz Forda, BMW-a i VW-a.
Podsetimo samo i na podatak da je 2011. godine tržišni udeo dizelaša u Norveškoj iznosio 75,7 odsto, a ta cifra je pala na 8,6 odsto skoro deceniju kasnije.
Bilans prodatih vozila tokom 2020. godine, u Norveškoj, iznosi 141.412 od čega su 76.789 potpuno električna vozila.
Energetski portal