Alzaška startap kompanija „Urban Logistic Solution“ orijentisala se na ekološki prihvatljiviji način prevoza i krajem 2019. godine pokrenula novu logističku uslugu s nultom emisijom ugljen-dioksida.
Vožnja kamiona nosivosti iznad 7,5 tona u središtu alzaške prestonice zabranjena je još od 1. septembra 2018. godine. Nakon što je ova zabrana stupila na snagu, gradske vlasti Strazbura raspisale su javni konkurs za davanje u koncesiju platforme na Ribarskoj obali (le quai des Pêcheurs) na reci Rajni, smeštenoj u središtu grada. Na konkursu je pobedila tada još mlada startap kompanija „Urban Logistic Solution“ (ULS) koja je ubrzo uspela da razvije inovativnu i ekološku logističku uslugu koju je podržala francuska nacionalna uprava unutrašnjih plovnih puteva „Voies Navigables de France“.
„Robu za vlasnike trgovinskih i ugostiteljskih objekata u središtu Strazbura prevozimo našim brodom i električnim biciklima“, pojašnjava Tomas Kastan, direktor kompanije „Urban Logistic Solutions“. Naime, roba brojnih prodavnica pristiže u skladišta gradske luke na reci Rajni pa tako i u logistički centar ULS-a. Roba se zatim prebacuje na brod kojem do središta grada, odnosno do platforme na Ribarskoj obali, treba svega 27 minuta, a potom se električnim biciklima prevozi od jedne do druge prodavnice.
Dok se roba prevozila kamionima, distribucijska vozila su ponekad do luke i nazad putovala do osam puta dnevno. Poznato je da je saobraćaj najveći uzročnik zagađenja vazduha u urbanim sredinama, stoga je novi, ekološki prihvatljiv način prevoza robe vrlo bitan za smanjenje emisija ugljen-dioksida, ali i zagađenja bukom. Osim toga, dodatna vrednost novog načina distribucije robe u Strazburu je svakako i ta što se sav ambalažni otpad električnim biciklima i potom brodom vraća direktno u logistički centar ULS-a.
„Našim partnerima nudimo rešenja za dostavu robe koja udovoljavaju izazovima zaštite životne sredine i kompatibilna su sa savremenim urbanim načinom života. Naša ideja se svidela brojnim vlasnicima trgovinskih radnji i ugostiteljskih objekata, a osim uredne dostave vrlo je važna i činjenica da naše klijente osobađamo brige zbrinjavanja reciklabilnog otpada“, objašnjava Tomas Kastan.
Pročitajte još:
Dostava rečnim putem i električnim teretnim biciklima ima svoju budućnost, a ULS svoje logističko rešenje namerava da razvija i širi u što više gradova koji leže na obalama reka. U Strazburu su tako ovim projektom uspešno smanjene emisije ugljen-dioksida, a u gradu se generalno povećao broj korisnika teretnih bicikala. „Stvorili smo globalno, operativno i čisto logističko rešenje i srećni smo što nas u njegovom daljem razvoju podržava ‘Voies Navigables de France’“, naglašava Tomas Kastan.
Kompanija trenutno zapošljava svega dvanaest radnika, a među njima sedam vozača električnih teretnih bicikala, koji su u proteklih šest meseci uspeli da izvrše urednu dostavu robe za čak 6.700 gradskih prodavnica. Ovaj uspešni strazburški startap svoju uslugu sada želi proširiti na najmanje desetak gradova u Francuskoj, ali i u Engleskoj i Belgiji. U Francuskoj se prema izveštaju Ministarstva ekološke tranzicije rekama 2016. godine prevezlo svega 2,1 odsto ukupnog tereta, nasuprot 9,9 odsto u železničkom i čak 88 odsto u putnom saobraćaju.
Izvor: S.F./Ekovjesnik