ZELENE INVESTICIJE ZA SVETLU BUDUĆNOST

Foto: Ljubaznošću Mijane Sučević

Prednosti energetski efikasnih, održivih rešenja u biznisu odavno su prepoznate, a građani, koji najskuplje plaćaju cenu trenutne energetske krize, polako uviđaju sve koristi njihove primene. Iako podaci govore da je sve više onih koji su spremni da svoje poslovanje i domaćinstva prilagode novim standardima, u Srbiji je ipak taj procenat značajno manji u odnosu na Zapadnu Evropu. Početna ulaganja su glavna kočnica koja sprečava preduzetnike i građane u našoj zemlji da se okrenu novim, modernijim i efikasnijim tehnologijama. 

Na pitanja o tome kako se ovaj problem može prevazići i da li banke mogu menjati percepciju građana kad je reč o ulaganju u održiva rešenja, odgovore smo potražili od Mirjane Sučević, šefa odeljenja za rad sa stanovništvom i za veoma mali biznis iz ProCredit banke.

EP: ProCredit banka već godinama unosi inovacije u svoje poslovanje prateći svetske trendove. Kako to uspevate? 

Mirjana Sučević: I danas, kao i pre dvadeset dve godine, kada smo započeli s poslovanjem na tržištu Srbije, ciljevi su uvek bili jasni – zadovoljstvo klijenata i što jednostavnije i komfornije, a opet potpuno sigurno bankarstvo. Tako smo prateći trendove, naročito u Nemačkoj gde se nalazi naša matica, ali i savremene potrebe društva, pre gotovo jedne decenije odlučili da je vreme da promenimo način svog poslovanja, odnosno da postanemo prva 100 odsto onlajn banka u Srbiji. 

Živimo brzo, vremena je sve manje, a u takvom svetu ljudi cene kada ne moraju da odlaze u banku. Budimo realni, banke nisu omiljene, ali su nam potrebne, pa je zato važno da ta veza bude povoljna za klijenta. 

U FOKUSU:

EP: Koliko vam je bitan green segment u poslovanju i kako ga prenosite na klijente? 

Mirjana Sučević: Rado ističemo činjenicu da su energetska efikasnost i green pristup u svemu što radimo sastavni deo naše korporativne DNK. To je zaista tako. Svesni smo da kao institucija imamo odgovornost prema sredini u kojoj poslujemo. Kako smo uvek verovali da treba poći od sebe, do promena je došlo prvo na internom nivou, te smo tako tokom godina razvili naš pristup očuvanju životne sredine. On se sastoji od tri stuba pri čemu se prvi odnosi na interni sistem upravljanja životnom sredinom, drugi se odnosi na upravljanje ekološkim i socijalnim rizicima u kreditiranju, dok se treći bavi zelenim finansiranjem. 

Veoma nam je bitno da energetski efikasna rešenja komuniciramo kroz proizvode koje nudimo, kao što je GEFF kredit u saradnji sa EBRD-om, sa povraćajem do 20 odsto, sa kojim se može finansirati nova stolarija, toplotna pumpa, izolacija, solarni paneli i drugo. Takođe, kroz edukativne postove na društvenim mrežama, blogove i razne druge aktivnosti kao što su javni nastupi i učešća na događajima trudimo se da podižemo svest o zagađenju životne sredine, ali i pokažemo da postoje načini da to promenimo.

Green segment je važan na nivou cele ProCredit Grupe, koja je odnedavno postala i članica Net Zero bankarske alijanse, te se priključila zajednici koja deluje na zagađenje plastikom (Finance Leadership Group Plastics UNEP FI).

Foto: ProCredit banka

EP: Kako pomažete klijentima da isprate sve procedure prilikom korišćenja neke bankarske usluge? 

Mirjana Sučević: Procedure postoje i uvek su tu da bi zaštitile samog klijenta, ali i nas kao banku. Mi smo maksimalno pojednostavili procedure kako bismo klijente izlagali što manjem stresu prilikom važnih životnih odluka kao što je uzimanje stambenog kredita. Stalno smo dostupni klijentima u Onlajn centru, u svim našim Zonama 24/7 postoje Infotelefoni, a sa klijentima smo u konstantnom kontaktu i preko društvenih mreža. Mi nismo klasična banka, jer naše poslovanje ne podrazumeva promociju potrošačkih kredita, već uvek gledamo kreditnu sposobnost klijenta. Uslovi se prema tome i razlikuju u odnosu na druge banke i bitno je da promovišemo pre svega investicije, jer ukoliko već morate da otplaćujete kredit, onda neka to bude zbog nekog višeg cilja.

EP: U trenutku velike energetske krize i apela za uštedu energije, razmišljamo o poboljšanju energetske efikasnosti u našim domovima što predstavlja ozbiljan finansijski izazov. Na koji način ga vaš klijent može prevazići? 

Mirjana Sučević: Geopolitička kriza donela je sa sobom inflaciju, deficit energenata, ali pre svega nas je naterala da promenimo percepciju. Struja koja se dobija iz solarnih panela ili grejanje i hlađenje pomoću toplotnih pumpi više nisu nezamislive stvari. To je već godinama unazad standard na zapadnoevropskom tržištu. Početna ulaganja nisu mala, ali će uštede i benefiti biti vrlo brzo primetni. Jedan od načina da se pronađu potrebna sredstva jesu i krediti, a mi klijentima nudimo GEFF, koji se realizuju u saradnji sa EBRD-jem, a to su krediti sa povraćajem do 20 odsto. Klijenti shvataju prednosti energetski efikasnih rešenja, tim pre što ih mi savetujemo u svakom koraku, od izbora dobavljača do provere fakture, ali i iznosa povrata koji mogu da ostvare. Odlična stvar je što sa ovim kreditom možete finansirati sve, od izolacije spoljašnjih i unutrašnjih zidova, preko nove stolarije, do toplotne pumpe i solarnih panela. Takođe, olakšica je što za iznose do 600.000 RSD klijenti ne moraju da dolaze u banku, već sve obavljaju potpuno onlajn, a za veće iznose potrebno je doći u banku, samo za potpis ugovora, na dan isplate kredita.

Za više informacija i sva dodatna pitanja posetite sajt banke.

Intervju vodila: Milica Radičević

Intervju u celosti pročitajte u Magazinu Energetskog portala ENERGETSKA EFIKASNOST

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti