Zašto je centar Montreala zatvoren za automobile?

Niko ne može predvideti koliko će trajati aktuelna zdravstvena kiza, ali kanadski Montreal ulaže napore kako bi pomogao svojoj ekonomiji i prilagodio grad potrebama pešaka i biciklista!

Foto-ilustracija: Unsplash (Jamshed Khedri)

Lokalno udruženje trgovaca zatražila je privremenu zabranu automobilskog saobraćaja u glavnoj montrealskoj ulici „Crescent Street“, poznatoj po noćnom životu, brojnim restoranima i pabovima, kako bi se posetiocima omogućilo slobodno kretanje tokom pandemije KOVID-19.

Kako je izvestio kanadski CBC News, poznata ulica „Crescent Street“ u Montrealu biće zatvorena za automobile do 30. sptembra ove godine. Tako je, naime, u petak 24. jula odlučila gradska uprava drugog po veličini kanadskog grada i najvećeg u pokrajini Kvebek, a zabrana automobilskog saobraćaja sprovodi se u sklopu mera kojima se grad tokom pandemije KOVID-19 nastoji što više prilagoditi pešacima i biciklistima.

„Naši građani će dobiti dodatni prostor za sigurno kretanje u centru grada, a ovom merom ujedno podstičemo lokalnu ekonomiju“, stoji u saopštenju gradonačelnice Montreala Valerije Plante. „Vlasnici restorana dobiće više prostora za širenje svojih terasa, što je u ovom trenutku ključno za ugostiteljstvo grada.“

Inicijativa za zatvaranje ulice za automobilski saobraćaj došla je iz lokalnog udruženja trgovaca, a cilj je stanovnicima grada i turistima pružiti više prostora tokom pandemije. „Mnogi ljudi će reći da zatvaranje jedne ulice u centru grada neće biti od prevelike pomoći, no ovoj situaciji se moramo prilagoditi, a nama je potrebno više slobodnog prostora“, kazao je Stiv Siozios, vlasnik dva ugostiteljska objekta u ovoj ulici.

Ovo nije prvi put da se ulica zatvara za automobile. Prvo probno zatvaranje dogodilo se još 1980. godine, ali nije bilo dugog veka. U udruženju trgovaca ističu da nisu za trajnu zabranu saobraćaja, ali ipak priželjkuju određeno smanjenje broja automobila. Osim što će se ovom odlukom omogućiti širenje terasa ugostiteljskih objekata, pešacima će se pružiti više slobodnog prostora za sigurno kretanje i držanje razmaka, nezavisno od toga jesu li samo prolaznici ili su gosti lokalnih restorana.

Zabranom saobraćaja do oživljavanja središta grada

Foto-ilustracija: Unsplash (Jamie Hagan)

Grad je u svom saopštenju istakao kako prenamena saobraćajnih površina za potrebe sigurnog kretanja pešaka predstavlja deo plana za oživljavanje centra Montreala, teško pogođenog pandemijom KOVID-19. Gradska uprava zato usko sarađuje s poslovnim udruženjima u središtu grada i Privrednom komorom Montreala i planira mere za podsticanje privrednih aktivnosti u centru grada u vremenu kada mnogi ljudi ostaju kod kuće zbog straha od zaraze novim koronavirusom.

Prošlog petka u Montrealu je takođe službeno potvrđeno otkazivanje još jedne trke Formule 1 – 2020 Canadian Grand Prix – događaja koji obično privlači veliki broj turista i puni barove i restorane u središtu grada. Gradonačelnica Valerija Plante je prošle nedelje objavila i plan kojim će se tokom celog leta u svrhu „razvoja i oživljavanja“ centra grada organizovati brojna događanja, muzičke i plesne priredbe na otvorenom i urediti pop-up parkovi i instalacije. Namera je privući stanovništvo i turiste u centar grada, a za ove aktivnosti gradska uprava planira izdvojiti 400.000 kanadskih dolara.

„Zatvaranje ulica za automobilski saobraćaj podstaći će nastavak komercijalnih aktivnosti i olakšati pridržavanje mera socijalnog distanciranja s kojima ćemo se svi morati suočiti u narednim mesecima“, zaključuje se u saopštenju Grada Montreala.

Događaji na otvorenom i nove biciklističke staze

Inače, za saobraćaj je zatvoren i deo obližnje ulice Rue Ste-Catherine u kojoj su postavljene izložbe i bogata kulturna ponuda s brojnim događanjima na otvorenom, a građanima i porodicama s decom nude se posebno uređene lokacije za odmor i opuštanje tokom letnjih vrućina. Zbog pandemije je tokom leta uređeno pet zona susreta u različitim delovima Montrela kako bi se omogućilo lakše kretanje i deljenje javnog prostora, kako za vozače automobila, tako i za pešake i bicikliste i ostale korisnike aktivne mobilnosti. Takođe, s obzirom na to da je naglo porasla upotreba bicikala, privremeno je uređeno 2,7 km zaštićenih biciklističkih staza, a nove će se uređivati sve do kraja jeseni.

Izvor: S.F./Ekovjesnik

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti