Volvo Srbija: Subvencije su pozitivna, ali ne i dovoljna mera

Foto: Volvo Srbija

Srbija teži ka tome da električni automobili jednog dana postanu standard na ulicama kako bismo se našli u krugu država koje brinu o životnoj sredini i u kojima preovladavaju ekološka vozila.

Tome u prilog svedoče intenzivna ulaganja u mrežu elektropunjača, kao i subvencije za kupovinu elektrifikovanih vozila koje Vlada Republike Srbije daje već treću godinu zaredom.

Ipak, postavlja se pitanje da li će trenutne mere doprineti popularizaciji vozila na baterije imajući u vidu činjenicu da su konvencionalna vozila još uvek znatno jeftinija, ali i fluktuacije na svetskom tržištu izazvane pandemijom od koje se još uvek nismo oporavili. Razgovarali smo sa predstavnciima kompanije Volvo u Srbiji o tome kakva je trenutna situacija kod nas i u svetu kada je reč o prodaji električnih vozila ovog brenda.

EP: Kako ocenjujete prodaju EV u odnosu na „klasična“ tokom prethodne godine?

Volvo Srbija: Prodaja elektrifikovanih modela na tržištu Srbije i dalje je u ogromnom zaostatku u odnosu na prodaju modela sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Iako je primetan uzlazni trend u ovom segmentu, te brojke su (u procentualnom iznosu) i dalje minorne u poređenju sa evropskim zemljama.

EP: Šta očekujete od ovogodišnjih subvencija?

Volvo Srbija: Subvencije su svakako dobra i pozitivna mera, ali ne i dovoljna mera da bi privukla širi krug kupaca. Elektrifikovana vozila su i dalje znatno skuplja od klasičnih modela, a subvencije nedovoljno visoke. Zato je potrebno kupcima ponuditi i druge benefite poput ukidanja carina i eko taksi, uvođenja besplatnog parkinga, besplatnih putarina ili čak korišćenja žutih traka za kretanje u zagušenim gradovima. Ipak, najveći nedostatak je nepostojanje razvijene infrastrukture za punjenje električnih i plug-in hibridnih modela. Bez svega toga ne očekujemo značajan porast prodaje elektrifikovanih modela, naročito među kupcima koji su fizička lica.

EP: Kako prevazilazite izazove kada je u pitanju duži period čekanja na isporuku vozila i smanjen lager? 

Volvo Srbija: Kao i većina drugih brendova i mi se suočavamo sa većom tražnjom u odnosu na ponudu modela, te su i rokovi isporuke za vozila iz proizvodnje znatno produženi. Međutim, zahvaljujući reginalnom nastupu naše kompanije na tržištima ex-YU, u stanju smo da ipak kupcima ponudimo već izbor vozila nego što je to slučaj kod konkurencije, tako što bi smo u kratkom roku neki od modela mogli prebaciti sa nekog od tržišta iz regiona. Sa druge strane, smanjene isporuke novih vozila nadoknadili smo povećanom ponudom proverenih korišćenih vozila iz programa Volvo Selekt koja nude brojne prednosti poput novih vozila, ali uz povoljnije cene.

EP: Koja elektrifikovana vozila u ponudi Volvo brenda biste istakli kao najprimamljivija?

Volvo Srbija: Svakako najtraženiji kod nas su modeli XC40 Recharge i XC60 Recharge kojih imamo dovoljno na lageru za brzu isporuku. U toku ove godine očekuju nas još neki atraktivni plug-in hibridi, ali i električna vozila u drugoj polovini godini.

Energetski portal

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti