Umesto da posegnu za ugradnjom veće baterije, koja je očigledan način da se poveća domet električnih automobila, kompanija Volvo odlučila je da uz pomoć pametnih tehnologija optimizuje potrošnju energije u svojim vozilima.
Kako švedska autokompanija navodi u saopštenju za medije, u toku je izrada aplikacije „Rejnž asistent“ koja će biti deo najnovijeg Volvo softvera za električne automobile. Vozači električnih Volvo modela moći će da uz pomoć aplikacije prilagode brzinu i stil vožnje kako bi ostvarili maksimalnu uštedu energije i smanjili potrebu za punjenjem baterije.
Aplikacija je trenutno u beta verziji, a kompanija namerava da konačnu verziju dodatno obogati korisnim funkcijama koje će „savetovati“ vozače kako da svojim automobilom upravljaju na energetski efikasan način. Osim što će pružati informacije o svim faktorima koji utiču na domet baterije, aplikacija će automatski kontrolisati sistem klima uređaja u vozilu kako bi temperatura u kabini bila adekvatna bez suvišne potrošnje energije.
Pročitajte još:
„Rejnž asistent“ će najpre biti dostupna vozačima modela Volvo XC40 Ričardž putem najnovijeg bežičnog ažuriranja softvera – na isti način na koji pametni telefoni i računari primaju ažuriranja, dok će pojedini modeli, kao što je C40 Ričardž, imati fabrički instaliranu aplikaciju.
Kompanija je saopštila da će aplikacija uskoro postati dostupni za više Volvo modela i tržišta te da će u oblasti naprednih automobilskih softvera Volvo postati svetski lider.
Inače, švedski proizvođač automobila izuzetno je posvećen ciljevima održivog razvoja, a svoje poslovanje intenzivno usmerava ka borbi protiv klimatskih promena. Cilj je da sredinom ove decenije polovina globalne prodaje Volvo automobila budu potpuno električni modeli, a do 2040. godine autokompanija namerava da postiane klimatski neutralna.
Povećanje energetske efikasnosti svakako je u skladu sa klimatskim ciljevima kompanije, pa je otuda lakše razumeti zašto ugradnja većih baterija, a time i porast troškova i veća potreba za litijumom, nije bila opcija za Volvo.