Regulatorna komisija za energetiku Republike Srpske (RERS) naredila je “Elektrodistribuciji Pale” da bez odlaganja izmiri zaostala dugovanja po osnovu prikupljene naknade za obnovljive izvore energije, te da ubuduće redovno izmiruje obaveze po ovom osnovu, saznaje portal CAPITAL.
Prema raspoloživim podacima, na nivou Elektroprivrede Republike Srpske proizvođačima električne energije iz obnovljivih izvora se duguje oko 15 miliona marka.
RERS takođe traži da se bez odlaganja obezbede pogodnosti za postrojenja koja koriste obnovljive izvore energije a koja se priključuju na elektro mrežu.
“’Elektrodistribucija Pale’ u roku od 30 dana treba izvršiti povrat uplaćenih sredstava po osnovu izdavanja elektroenergetskih saglasnosti za ona proizvodna postrojenja koja su od 2016. godine ostvarila pravo na podsticaj i o tome obavestiti Regulatornu komisiju”, navodi se u rešenju RERS-a.
Inače, ovo je samo jedna od brojnih nepravilnosti uočenih u kontroli ovog elektrodistributivnog preduzeća kojoj ono podleže kao korisnik dozvole za distribuciju i snabdevanje električnom energijom.
Pročitajte još:
Kontrolom je utvrđeno da “Elektrodistribucija Pale” nema precizne podatke o brojilima na kojima je istekao rok važenja verifikacionog žiga. Takođe, ovo preduzeće nije imalo ni plan sa dinamikom zamene žigova pa je od RERS-a dobilo rok od 30 dana da isti sačini i krene u taj posao.
Podsjećamo, obaveza distributera je da održava, vrši zamjenu i verifikaciju (pregled i žigosanje) mernih uređaja u skladu sa propisima jer se u suprotnom merilo za koje je istekao rok važnosti verifikacije ne sme upotrebljavati.
Da nešto u ovom ogranku ERS-a ne štima govori i to da su Regulatornoj komisiji za energetiku dostavili različite podatke o distributivnim gubicima za 2018. godinu.
RERS od “Elektrodistribucije Pale” traži i trogodišnji plan mera za smanjenje gubitaka električne energije u distributivnoj mreži, te plan razvoja distributivne mreže, koji, kako saznajemo, tek treba da se izradi.
Komisija traži i da se na internet stranici preduzeća objave godišnji izveštaji o kvalitetu snabdevanja i da se uspostavi besplatna telefonska linija za pozive krajnjih kupaca.
Od paljanskog preduzeća traži se da čvrsto primenjuje poslovnu politiku i da onim potrošačima koji na vreme ne izmiruju svoje obaveze, obustavi isporuku struje.
“Time bi se obezbedila ravnopravnost svih krajnjih kupaca po kategorijama potrošnje”, ocenjuju u RERS-u.
Brojne preporuke su upućene kako bi se osigurala finansijska stabilnost pa se zahteva vođenje starosne strukture potraživanja i analiza verovatnoće naplate gde se traži procena nenaplativih potraživanja.
Inače, “Elektrodistribucija Pale” je imala pravo da u pisanoj formi podnese komentare na zaključke i preporuke proistekle iz kontrole, ali to nije učinila.
Izvor: Capital.ba