Velike kompanije su se obavezale na izgradnju budućnosti na principima cirkularne ekonomije

Džejms Kvinsi, predsednik i glavni izvršni direktor „The Coca-Cola Company“, potpisao je zajedničku izjavu Fondacije Elen Mek Artur kojom su se 54 predstavnika poslovnog, javnog i naučnog sektora obavezala na izgradnju bolje i održivije budućnosti kroz unapređenje i korištenje rešenja cirkularne ekonomije.

Foto-ilustracija: Unsplash (John Cameron)

Novi izazovi koje je donijela zdravstvena kriza KOVID-19 traže zajednički odgovor poslovne zajednice i javnog sektora, naročito nacionalnih vlada, dok istovremeno drugi globalni problemi, kao što su klimatske promene i zagađenje životne sredine, ne gube na važnosti, ističe se u Koka-kolinom saopštenju. U zajedničkoj izjavi Fondacije Elen Mek Artur ključni učesnici su se usaglasili o viziji cirkularne ekonomije kao rešenja koje osigurava ekonomski rast i pritom čuva okolinu, stvara radna mesta i doprinosi celokupnom društvu. Potpisnici, koji su, uz Koka-kolu, i  Evropski parlament, Ujedinjene nacije, Svetska organizacija za zaštitu prirode WWF, Burberry, H&M Grupa, Ikea Fondacija, Renault Grupa, Danonea, Nestlea i mnogi drugi, pozvali su sve vlade i kompanije da im se pridruže u postavljanju novih i ubrzanju ostvarenja postojećih ciljeva, sledeći ključne principe cirkularne ekonomije: osmišljavanje rešenja bez otpada i zagađenja, zadržavanja proizvoda i materijala u upotrebi i obnavljanja prirodnih sistema.

Svet bez otpada

Ova vizija u skladu je s Koka-kolinim korporativnim vrednostima i održivim i društveno odgovornim pristupom poslovanju. Koka-kola je već podržala ambiciozne ciljeve Fondacije Elen Mek Artur u smanjenju zagađenja plastikom do 2025. godine i ulaže napore da se do tada 100 odsto primarne ambalaže koju globalno plasira može reciklirati. Neposredni doprinos rešavanju problema zagađenja plastičnom ambalažom ključni je deo i Koka-kolinog sveobuhvatnog višegodišnjeg plana „Svet bez otpada“. Kroz ovaj plan Koka-kola se obavezala do 2030. godine za svaku bocu ili limenku koju proda, pomoći prikupiti i reciklirati istu količinu prazne ambalaže s tržišta i imati barem 50 odsto ambalaže napravljene od recikliranog materijala.

Uz inovacije i smanjenje uticaja svog poslovanja na okolinu, Koka-kola je u Hrvatskoj poslednje dve godine sprovodila društveno odgovorni projekt „Od izvora do mora“, kroz koji je prikupljala otpad uz obale hrvatskih reka, jezera i Jadranskog mora i podizala svest o važnosti ogovarajućeg odlaganja ambalažnog otpada. U ovoj godini, uz podršku Koka-koline Fondacije, u Šibeniku je u saradnji s lokalnom zajednicom pokrenuta inicijativa Šibenik Zero Waste City usmerena povećanju svesti građana o recikliranju, podsticanju razvoja navika usmerenih ka smanjivanje otpada i osiguranju infrastrukture za odvajanje otpada na plažama i ulicama grada. Jedna od akcija čišćenja primorja u sklopu projekta  „Od izvora do mora“ održana je na ostrvu Prviću.

Koje će robne marke biti proglašene glavnim izvorom zagađenja u 2020?

Hoće li inovacije i smanjenje uticaja  Koka-kolinog poslovanja na okolinu uticati na manju količinu njihovog ambalažnog otpada u životnoj sredini videćemo već ove jeseni. Tada bi u organizaciji pokreta Break Free From Plastic na svim kontinentima ponovno trebalo da se održe akcije čišćenja s ciljem identifikovanja najvećih svetskih zagađivača plastičnim otpadom. Podsetimo, temeljem 484 akcije čišćenja u preko 50 zemalja na šest kontinenata, sprovedenih u organizaciji pokreta Break Free From Plastic u septembru 2019. godine, kompanije Koka-kola, Nestle i PepsiCo su drugu godinu zaredom identifikovane kao najveći svetski zagađivači plastičnim otpadom. Ova tri „šampiona“ sledili su Mondelēz International, Unilever, Mars, P&G, Colgate-Palmolive, Phillip Morris i Perfetti Van Melle.

„Koka-kola neće prestati da koristi plastične boce za jednokratnu upotrebu, jer ih potrošači i dalje žele“, izjavila je za BBC Beatriz Perez, direktorka za ekološku održivost u kompaniji Coca-Cola, na Svetskom ekonomskom forumu u Davosu u januaru ove godine. „Naši kupci ih vole jer se mogu zatvoriti i lagane su.“ Uz takve izjave poglavara ovog multinacionalnog giganta svi napori prikupljanja otpada i podizanja svesti o potrebi njegovog pravilnog odlaganja ipak padaju u vodu, zar ne?

Izvor: Ekovjesnik

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti