Na radost svih vlasnika elektrifikovanih vozila, mreža punjača u našoj zemlji se širi, a zahvaljujući isplativosti i ekološkoj svesti, interesovanje za kupovinu vozila na hibridni ili potpuno električni pogon sve je veće. Hoće li i mere subvencionisane kupovine uvećati broj elektrifikovanih vozila na ulicama Srbije, imajući u vidu da su benzinci i dizelaši još uvek znatno povoljniji, ali i najbitniju činjenicu da nas mnogo ulaganja deli od dovoljno razvijene infrastrukture za punjenje?
Pitali smo uvoznike i distributere vodećih svetskih automobilskih brendova za Srbiju kojom dinamikom teče prodaja elektrifikovanih četvorotočkaša, šta očekuju od ovogodišnjih subvencija i koje modele iz svoje game bi izdvojili kao najprimamljivije.
Pročitajte još:
EP: Kako ocenjujete prodaju EV u odnosu na „klasična“ tokom prethodne godine?
BMW: Iako je udeo u prodaji takvih automobila znatno manji u odnosu na konvencionalna vozila, aktuelni indikatori pokazuju trend rasta intesovanja među građanima, što je svakako pozitivna vest. Ova tema je sve češće u medijskom fokusu, što predstavlja podsticajnu okolnost. Važno je intezivnije raditi na edukaciji, što će, kako se se već primećuje, rezultirati prodajnim rastom, ali i podizanju svesti o važnosti tranzicije sa konvencionalnih automobila na električna i elektrifikovana.
Jaguar Land Rover: Vozila sa klasičnim motorima (dizel – benzin) su i dalje apsolutno dominantna.
Mercedes-Benz: Potražnja za električnim vozilima je sve veća širom sveta. Zabeležen je rast prodaje električnih i plug-in hibrid Mercedes-Benz vozila na globalnom nivou za skoro 70 odsto.
Porsche: Iako je zainteresovanost naših klijenata za električne automobile generalno porasla, ipak se veći broj ljubitelja marke Porsche opredeljuje za vozila sa klasičnim benzinskim motorima.
Volvo: Prodaja elektrifikovanih modela na tržištu Srbije i dalje je u ogromnom zaostatku u odnosu na prodaju modela sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.
EP: Šta očekujete od ovogodišnjih subvencija
BMW: Ovogodišnje subvencije su ostale na istom nivou u odnosu na prošlogodišnje, međutim, ohrabrujuća je najava nadležnih da će najverovatnije doći do olakšavanja procedura dobijanja subvencije.
Jaguar Land Rover: Ne očekujemo veliki rast prodaje usled nedovoljno razvijene infrastrukture elektro punjača.
Mercedes-Benz: Nastavak najavljenih subvencija za ovu godinu je značajan podsticaj za prodaju električnih i plug-in hibridnih vozila, a posledično i dalje unapređenje kvaliteta životne sredine.
Porsche: Nemamo očekivanja.
Volvo: Elektrifikovana vozila su i dalje znatno skuplja od klasičnih modela, a subvencije nedovoljno visoke. Ipak, najveći nedostatak je nepostojanje razvijene infrastrukture za punjenje električnih i plug-in hibridnih modela. Bez svega toga ne očekujemo značajan porast prodaje elektrifikovanih modela, naročito među kupcima koji su fizička lica.
EP: Kako prevazilazite izazove kada je u pitanju duži period čekanja na isporuku vozila i smanjen lager?
BMW: Našim kupcima su trenutno na raspolaganju svi modeli iz naše game, počev od BMW Serije 1, pa sve do BMW X7 modela. U slučaju specifičnih upita klijenata, može doći do manjih čekanja, međutim, važno je da kupci uzmu u obzir trenutnu poziciju proizvođača i da uz malo strpljenja sačekaju isporuku svog automobila.
Jaguar Land Rover: Jako vodimo računa o transparentnosti komunikacije i rokova isporuke sa svim klijentima i istovremeno imamo puni fokus na obezbeđivanje kvalitetnog lagera.
Mercedes-Benz: Mercedes-Benz ulaže sve napore kako bi osigurao da se sve narudžbine kupaca ispune. Svi Mercedes-Benz modeli se mogu naručiti kod ovlašćenih partnera, a vreme proizvodnje je produženo u odnosu na ranije. Vreme isporuke zavisi od modela, ali i od specifikacije dodatne opreme.
Porsche: Nemamo velika kašnjenja, jer proizvodnja za marku Porsche funkcioniše kao i prethodnih godina, nije značajno pogođena ovim globalnim problemom.
Volvo: Kao i većina drugih brendova i mi se suočavamo sa većom tražnjom u odnosu na ponudu modela, te su i rokovi isporuke za vozila iz proizvodnje znatno produženi.
EP: Koja elektrifikovana vozila u ponudi BMW brenda biste istakli kao najprimamljivija?
BMW: U ovom trenutku to je definitivno BMW iX, prvi BMW-ov potpuno električni SUV. Reč je najnovijem modelu iz električne game BMW-ovih modela. Svi koji bi želeli da se upoznaju sa tim atraktivnim modelom to mogu učiniti u novootvorenom „THE BMW Store-u“ u TC Galerija Beograd.
Jaguar Land Rover: Jaguar I Pace je naš pionir električnih vozila, a trenutno najtraženiji model i najbolja kupovina sigurno je Land Rover Defender PHEV (plug-in hybrid).
Mercedes-Benz: Izbor zavisi od potreba i navika kupaca. Ulazni model u Mercedes-EQ svet, model EQA nudi pravu kombinaciju performansi i uživanja u vožnji, dok će modeli EQB i EQC odgovoriti na sve potrebe porodica.
Porsche: Najatraktivniji električni automobil marke Porsche je svakako Taycan, u svim svojim verzijama.
Volvo: Svakako najtraženiji kod nas su modeli XC40 Recharge i XC60 Recharge kojih imamo dovoljno na lageru za brzu isporuku. U toku ove godine očekuju nas još neki atraktivni plug-in hibridi, ali i električna vozila u drugoj polovini godini.
Energetski portal