Evropska komisija objavila je da se u skladu sa najavom iz juna, uvode privremene više carine na uvoz električnih vozila iz Kine, koje se kreću od 17,4 odsto do 37,6 odsto.
Kako se navodi u saopštenju, na automobile proizvođača „BYD“ će se ubuduće odnositi carina od 17,4 odsto, „Geely“ će plaćati 19,9 odsto, a „SAIC“ 37,6 odsto.
Ostali kineski proizvođači automobila plaćaće carine od 20,8 odsto, dok kompanije koje nisu sarađivale u istrazi Evropske unije o subvencijama očekuje carina od 37,6 odsto.
U poređenju sa stopama unapred objavljenim 12. juna 2024. godine, privremene carine su blago korigovane naniže na osnovu komentara o tačnosti kalkulacija koje su dostavile zainteresovane strane.
Carine će se najduže primenivati četiri meseca i u tom periodu mora da se donese konačna odluka o definitivnim carinama, putem glasanja država članica Evropske unije.
Zainteresovane strane takođe imaju mogućnost da zatraže saslušanja sa službama Komisije u roku od pet dana od stupanja na snagu privremenih mera, i da daju komentare u roku od 15 dana od stupanja na snagu, a Komisija će objaviti svoj predlog za definitivne mere.
Pročitajte još:
- STAGNACIJA PRODAJE ELEKTRIČNIH VOZILA – DO KADA ĆE TRAJATI?
- KINEZI PROIZVELI NEUNIŠTIVU EV BATERIJU, TVRDE DA TRAJE DO MILION KILOMETARA
- KONTRAMERE KINE NA PODIZANJE CARINA ZA EV
„Komisija će tada predstaviti konačno rešenje državama članicama, koje će glasati prema postupku ispitivanja prema pravilima komitologije (predlog Komisije se usvaja osim ako ne postoji kvalifikovana većina protiv njega). Ovo glasanje će imati pravno obavezujući efekat. Svake potencijalne mere će biti na snazi pet godina, uz mogućnost produženja na osnovu obrazloženog zahteva i naknadnog pregleda“, saopštili su iz Komisije.
Uporedo sa ovim planovima, traju i pregovori sa vlastima u Pekingu da bi se postiglo rešenje koje je kompatibilno sa pravilima Svetske trgovinske organizacije.
Uvođenje carina ima za cilj da lokalizuje proizvodnju električnih vozila i baterija u Evropskoj uniji kako bi Evropa postala konkurentna Kini.
Međutim, Kina se odlučila na uvođenje kontramera Evropi i najavila podizanje carina za automobile na benzinski pogon iz Evropske unije. Razmatra se uvođenje carine od 25 odsto na uvezene evropske automobile sa benzinskim motorima zapremine 2,5 litara ili više .
Energetski portal