Prema najnovijim podacima, prosečne zabeležene emisije ugljen-dioksida u saobraćaju tokom prošle godine u Evropskoj uniji, Norveškoj, Velikoj Britaniji i na Islandu bile su u porastu, i to treću godinu zaredom.
Smatra se da je uzrok rastući udeo sportskih terenskih vozila dok elektromobili i dalje beleže ograničeni rast, prema izveštaju Evropske agencije za zaštitu životne sredine (EEA).
U odnosu na 2018. godinu, prosečne emisije ugljen-dioksida po kilometru tokom 2019. porasle su za 1,6 grama i iznosile 122,4 grama CO2 po kilometru. Cilj ustanovljen za period do 2019. bio je upravo ispod 130 grama CO2 po kilometru. Ipak, novi cilj koji ove godine stupa na snagu je nešto ambiciozniji – za Evropsku uniju očekuju se emisije od 95 grama ugljen-dioksida po kilometru.
Izveštaj pokazuje i da su vozila na benzin bila najprodavanija u Evropi tokom prošle godine, te da su činila gotovo celih 60 odsto novoregistrovanih četvorotočkaša. Skok beleži i prodaja hibrida i električnih vozila s baterijama, najviše u Nemačkoj, Holandiji i Norveškoj.
Pročitajte još:
S druge strane, neke zemlje se ipak mogu pohvaliti da su prosečne emisije novih vozila smanjene u periodu od 2018. do 2019. godine. Na toj kratkoj listi su Švedska, Norveška, Island i Holandija.