Američka startap kompanija „Elejšn“ (ushićenje) najavila je svoj prvi superbrzi automobil pod nazivom „fridom“ (sloboda).
Prema veb stranici kompanije, „Elejšn“ su osnovali južnoamerikanci Karlos Satulovski i Mauro Saravia.
The Elation Freedom is a 1,414-horsepower electric hypercar https://t.co/7oZsjLkjwv pic.twitter.com/Qn1V8rryy6
— Motoring Chat (@MotoringChat) November 20, 2020
Dvojac se upoznao u njihovoj rodnoj zemlji Argentini 1985. godine i prvobitno je planirao da izgradi model ultralakog aviona. Od ovog plana se odustalo zbog nepovoljne ekonomske situacije u zemlji, izazvane konstantnim nemirima.
Svako je krenuo na svoju stranu, pa se tako Satulovski preselio u Ameriku i postao pilot, dok je Saravia kovao karijeru u Južnoj Americi kao inženjer za trkačka vozila i dizajner odela za moto trke.
At the request of the buyer, it can also be supplied with a gasoline engine.
Elation Hypercars, headquartered in San Jose, California, is set to launch the Freedom electric hypercar with a carbon fiber body and insane dynamics. https://t.co/wWvVf8ZUqg pic.twitter.com/GgaGKIoAEq
— AutoTimesNews (@AutoTimesNews) November 20, 2020
Obojica inženjera imaju i iskustvo u Formuli 1 i trke „24 sata Le Man“ i sa još nekoliko evropskih trkačkih serija.
Par se 2014. godine ponovo okupio i u Americi formirao kompaniju „Elejšn“.
Prikazan, za sada, samo na promo slikama, brend navodi da će model „fridom“ biti prvi „puristički, luksuzni, električni automobil ručno izrađen u Americi“.
„Elejšn“ navodi da će „fridom“ imati šasiju od ugljeničkih vlakana i da će biti opremljen sa tri elektromotora. Imaće pogon na sva četiri točka i dvostepeni menjač.
Pročitajte još:
Postoji opcija i za četvrti motor koji bi snagu motora podigao na čak 1.400 kilovata, odnosno 1.903 konjske snage.
U ponudi će biti baterije od 100 i 120 KW koja će omogućiti domet od 482 do 644 kilometra. Ubrzanje od 0 do 100 kilometara na čas, „fridom“ će postizati za 1,8 sekundi, a maksimalna brzina koju će moći da postigne iznosiće 418 kilometara na sat.
Opremu čine i digitalni ekran, minimalistička centralna konzola, a kompanija će kupcima omogućiti da sami odaberu detalje u pogledu enterijera.
Cena osnovne verzije „fridoma“ biće neverovatnih 1,7 miliona evra, a model koji bi koristio benzin kao gorivo čak 1,9 miliona evra. Za sada i dalje nije poznato kada će početi prodaja ovog modela.