Ćao svima! Kako ste?
Glavna železnička stanica u Beogradu izgrađena je 1884. godine, kada i prva pruga u Srbiji, od Beograda do Niša. Građena je prema planovima arhitekte Dragutina Milutinovića i ima status spomenika kulture od velikog značaja. Prvi voz sa ove stanice krenuo je ka Zemunu uz dvorske počasti, 20. avgusta 1884. godine u 15 sati, a prvi putnici bili su kralj Milan, kraljica Natalija i prestolonaslednik Aleksandar Obrenović, na putu ka Beču. Poslednji voz je sa Savskog trga, pak, ispraćen uz pesmu „A sad adio“, 29. juna 2018. godine u 21.40 sati, ka Budimpešti. Gradski čelnici najavljuju da će zdanje biti pretvoreno u istorijski muzej Srbije.
Gradnja ciriške Glavne železničke stanice započela je 1871, a projektovao ju je Jakob Fridrih Vaner.
Slično nekadašnjoj glavnoj stanici u našoj prestonici, Glavna železnička stanica u Cirihu proglašena je za kulturno dobro od nacionalnog značaja za Švajcarsku.
Različito nekadašnjoj glavnoj stanici u našoj prestonici, na Glavnoj železničkoj stanici u Cirihu se, nakon 147 godina postojanja, i dalje ukrcavaju i iskrcavaju namernici, na dnevnom nivou oko pola miliona njih. U toku 24 časa, kroz ovo stajalište protutnja 2915 vozova što ga čini jednom od najprometnijih na svetu.
U ovoj neorenesansnoj građevini, 30. juna je „izniklo“ 20 metara visoko šareno stablo, a „uvenuće“ već krajem jula.
GaiaMotherTree delo je kreativnog uma i umešnih ruku Brazilca Ernesta Neta, koje je u saradnji sa Fondacijom Bejeler postavljeno u ciriškoj Glavnoj železničkoj stanici. Skulptura oživljava prostor, ali neočekivano – ovo stablo se nije „rodilo“ iz semena, već iz prstiju. Napravljeno je tehnikom heklanja šarenih pamučnih traka.
Za prizemljenje instalacije nisu korišteni ekseri, već se na tlu održava zahvaljujući 840 kilograma zemlje. Grane sa kojih vise tegovi ispunjeni kurkumom, karanfilićem, biberom i drugim začinima prikačene su za plafon. U tegu u srcu drveta nalazi se 30 kilograma različitog biljnog semena.