Za Radivoja Radovića iz Foče ne postoje izgovori „nemam uslova“ ili „nemam vremena“.
Po struci laboratorijski tehničar, a po zanimanju policajac, Radović je oduvek gajio veliku ljubav prema automobilima pa uživa u prepravkama i doradama četvorotočkaša kad god za to ima vremena.
U svojoj skromnoj radionici, u kojoj nema teških mašina već samo najosnovnijeg alata, Radović se tokom godina dobro upoznao sa svim delovima i principom rada automobila što ga je ohrabrilo da napravi vozilo baš po svojoj meri.
Kako obožava prirodu i terensku vožnju, ovaj automobilski entuzijasta sam je dizajnirao i napravio terenca kojem je dao ime „Danster“ po sinovima Danilu i Stefanu.
Danster je snažno terensko vozilo sastavljeno od 90 komada cevi pri čemu nijedna nije savijena mašinama već isključivo ručno. Sa lakoćom prelazi najzahtevnije terene zahvaljujući BMW-ovom motoru, pogonu od vojnog vozila i terenskim gumama sa „Extreme“ šarom, a Radivoje je za izradu terenca iskoristio i delove Pežoa, Fijata, Pasata i drugih automobila.
Pročitajte još:
„Počeo sam od dve cevi, to je bila šasija. Dodavao sam cev po cev, a zatim sam ubacio motor, reduktor, diferencijale, kočioni sistem, upravljački sistem i elektroniku. Nakon što sam upalio vozilo, sve sam to skinuo da bih uradio limariju i ofarbao ga, a na kraju je usledilo finalno sklapanje“, objašnjava postupak Radović.
Iako mu je u fokusu bila jačina, a ne brzina vozila, fočanski terenac može razviti impresivnu brzinu do 100 km/h. Uskoro će, dodaje Radović, Danster dobiti i registarske tablice, premda će građani Foče retko moći da ga vide na putevima već pre u prirodi gde Radivoje namerava da ga vozi.
„Na Dansteru sam radio dve i po godine i uložio skoro 1.400 radnih sati, ali isplatilo se. Verujem da svako može da ostvari ono što želi ukoliko je dovoljno uporan jer vam često nisu potrebni posebni uslovi, već samo čvrsta volja“, kaže Radović za naš portal.
Zvanično predstavljanje Danstera u Foči bilo je spektakučarno i privuklo je ogromnu pažnju javnosti, a osim što je osvojio srca ljubitelja automobila širom regiona, Danster je probudio i veliko interesovanje kompanija koje su već otvorene za saradnju sa Radivojem.
Iako je Danster dizelaš, Radović ne krije da veruje u električnu budućnost automobila te da će za 10 do 15 godina većina vozila biti na baterije. Najavljuje da će iz njegove radionice uskoro izaći još jedno vozilo, ovoga puta na električni pogon, a neke ideje već su počele da se naziru.
Milena Maglovski