U narednom periodu će novi voz bečke podzemne železnice najpre biti podvrgnut detaljnim ispitivanjima kako bi se osigurali uslovi za njegovo puštanje u saobraćaj.
Bečko gradsko preduzeće za javni prevoz „Wiener Linien” početkom jula predstavilo je prvi potpuno automatizovani voz podzemne železnice. Naime, isporučen je prvi od 34 vozova nove generacije koji se proizvode u Simensovim pogonima u bečkom okrugu Simering. Kako ističu iz Simensa, ovaj voz je, zahvaljujući brojnim inovacijama i digitalnim rešenjima, jedan od najmodernijih vozova podzemne železnice na svetu.
U narednom periodu će novi voz najpre biti podvrgnut detaljnim ispitivanjima kako bi se osigurali uslovi za njegovo puštanje u saobraćaj. Dosad je već uspešno prošao na testiranjima u kojima je bio izložen ekstremnim vremenskim uslovima poput izuzetno niskih i visokih temperatura i jakom vetru.
Pročitajte još:
Novi potpuno automatizovani vozovi podzemne železnice u Beču bitno su ulaganje u zaštitu životne sredine. Čak devedeset odsto materijala koji se koristi u njihovoj izradi može se reciklirati, a lagane su konstrukcije, što će omogućiti da se do 90 odsto energije koja se oslobađa prilikom kočenja vrati u sistem snabdevanja energijom. Osim što će biti sigurniji za putnike, neprestano će komunicirati s upravljačkim centrom i samostalno upućivati na kvar pojedinih delova.
Očekuje se da će ovi vozovi za otprilike dve godine početi prevoziti putnike, najpre poluautomatizovano i s vozačem na gotovo svim postojećim bečkim linijama metroa, a od 2025. godine potpuno automatizovano, odnosno bez vozača na novoizgrađenoj liniji U5.
Izvor: Eurocomm-PR Zagreb