Probijen tunel Čortanovci na gradilištu brze pruge Beograd-Budimpešta

Potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture prof. dr Zorana Mihajlović rekla je, povodom probijanja prve cevi tunela “Čortanovci” na gradilištu brze pruge Beograd-Budimpešta, da infrastruktura uprkos epidemiji koronavirusa ostaje važan pokretač privrede i razvoja Srbije.

Foto: Železnice Srbije

“Probijanja tunela je važan trenutak na svakom projektu i uobičajenim okolnostima. Međutim, ako znamo da su ‘Čortanovci’ jedno od najvećih infrastrukturnih gradilišta u Evropi, na kojem se uprkos epidemiji poštuju svi rokovi, to je rezultat na koji Srbija treba da bude ponosna. Hvala svim radnicima, koji su kao i zdravstveni radnici, vozači, prodavačice i prodavci, takođe heroji Srbije u danima epidemije. Zahvaljujući njima, Srbija ne samo što nije stala ni u najtežim okolnostima, već i nastavlja da gleda ka budućnosti”, rekla je Mihajlovićeva.

Potpredsednica Vlade naglašava da je na celoj deonici od Stare Pazove do Novog Sada, od kad su na snazi mere države za suzbijanje epidemije KOVID-19, svakog dana bilo aktivno od oko 500 do gotovo 1.000 radnika. “Hvala ‘Ruskim železnicama’ na posvećenosti projektu, kao i na tome što posebno vode računa o zaštiti radnika u uslovima epidemije”, navela je Mihajlovićeva.

Mihajlovićeva je zahvalila svim domaćim i stranim izvođačima koji su ispoštovali preporuku Ministarstva da se održi nivo aktivnosti na gradilištima, uz primenu svih mera suzbijanje zaraze predviđenih odlukama Vlade Srbije. “Svih ovih dana naša najveća gradilišta u drumskoj i železničkoj infrastrukturi u Srbiji nisu stala i na njima je, u zavisnosti od vremenskih uslova, bilo između 1.500 i 2.300 radnika, a računajući i izgradnju stanova za snage bezbednosti, rehabilitaciju puteva i komunalnu infrastrukturu, i više od 3.500 radnika”, kaže Mihajlovićeva.

“Infrastruktura će biti važna i u periodu posle pandemije, kad se budemo borili za viši privredni rast i zato nam je važno da kroz mere Vlade za pomoć privredi sačuvamo naše kompanije, kao što i kompanije treba da posebno vode računa o svojim radnicima, jer nas čeka veliki zajednički posao i kad prođe epidemija”, kaže Mihajlovićeva.

Radovi na izgradnji tunela i vijadukta “Čortanovci” su deo projekta izgradnje deonice brze pruge Beograd-Budimpešta od Stare Pazove do Novog Sada, čija je dužina 40,4 km.

Ukupna dužina obe tunelske cevi je 2.242,5 metra, a 3. aprila 2020. godine probijena je desna cev, dužine 1.086,5 metara. Trenutna realizacija radova na ovom objektu iznosi 86 odsto. U okviru istog projekta, u toku je izgradnja i dvokolosečnog vijadukta “Čortanovci”, dužine skoro tri kilometra. Procenat realizacije radova na vijaduktu iznosi 91 odsto.

Vrednost radova na izgradnji tunela i vijadukta “Čortanovci”, koji se finansira iz kredita Ruske Federacije za modernizaciju srpske železnice, iznosi 337,6 miliona dolara.

Izvor: Železnice Srbije

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti