ODRŽIVOST PODSTIČU POTROŠAČI

Foto: Horváth consulting

Evropske kompanije na održivosti gledaju iz perspektive garantovanog dugoročnog rasta prihoda, a veruju da im održiv proizvod može doneti dodatni prihod od čak 23 odsto (u proseku), budući da se potrošači sve više opredeljuju za takvu vrstu brendova i proizvoda. Bez obzira na to što orijentisanost ka ovoj temi može da dovede do smanjenja troškova i značajnih ušteda, u ’ne EU’ zemljama opšta svest o ESG-u niža je u odnosu na zemlje članice Evropske unije“, kaže na početku razgovora za Magazin Energetskog portala Robert Ćuzela Piljac, Bussiness Development Manager za Adria i Balkan regiju u konsultantskoj kući Horváth.

Ovo su samo neki od zaključaka studije međunarodne konsultantske kompanije Horváth, specijalizovane za savetovanje u oblasti ESG-a. U studiji je učestvovalo 35 evropskih kompanija iz Švajcarske, Nemačke i Austrije, koje zapošljavaju više od hiljadu ljudi i većinom ostvaruju prihode preko tri milijarde evra. Studija je ujedno potvrdila da upravo održivost predstavlja jedan od većih izazova, posebno u postavljanju, definisanju i merenju ESG ciljeva. Osvrćući se na situaciju u našem regionu i Srbiji po pitanju razvoja i uvođenja ESG standarda, Ćuzela Piljac je objasnio da, za razliku od zemalja EU, u Srbiji još uvek nema puno obavezujućih zahteva koji se tiču ove teme.

U FOKUSU:

„Bez obzira na to što implementacija ESG principa doprinosi diferencijaciji od konkurencije, smanjenju troškova i otvaranju novih tržišnih prilika, u Srbiji je generalna svest o ovoj temi niža u poređenju sa članicama Evropske unije. Ipak, kompanije koje izvoze robe ili usluge na ovo tržište pridaju joj veliki značaj, a mnoge od njih već su sprovele razne inicijative u ovoj oblasti. Jedna od takvih je imenovanje osoba koje se bave isključivo ovom temom. Njihov fokus je na planiranju i implementaciji ESG standarda u kompanijama u kojima su zaposleni“, ističe Ćuzela Piljac.

On nastavlja da kompanije treba da imaju u vidu da sve strane vide ogroman potencijal za rast i profitabilnost kroz poboljšanje održivosti.

Foto-ilustracija: Pixabay:(Gerd Altmann)

„Prema našim studijama, 50 odsto svih učesnika vidi potencijal za prihodovanje na postojećim tržištima, što bi se moglo ostvariti kroz konkurentnu prednost i/ili cene, i to za 11 odsto (u proseku). Sa druge strane, 60 odsto učesnika očekuje da održivi portfolio proizvoda dovede do otvaranja novih tržišta ili segmenata. To takođe u proseku i potencijalno može povećati prihod i do 23 odsto. Posebno je značajan i podatak da 40 odsto učesnika procenjuje i očekuje da održivost može da doprinese smanjenju troškova i do sedam odsto“, kaže on.

Horváth Consulting

Tekst u celosti pročitajte u Magazinu Energetskog portala OBNOVLJIVI IZVORI ENERGIJE

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti

Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Toto Slot
Slot Dana
Taruhan Bola
slot bola
bola slot
rujak bonanza
www.layarkampung21.com - Layarkampung21 www.layarkampung21.org - Layarkampung21 www.layarkampung21.xyz - Layarkampung21 id.pinterest.comfilmbox21 - Layarkampung21 x.comFilmbox21movie - Layarkampung21 heylink.mefilmbox21 - Layarkampung21 linktr.eefilmbox21 - Layarkampung21 linkr.biofilmbox21 - Layarkampung21 www.youtube.com@filmbox21official - Layarkampung21 heylink.melayarkampung21 - Layarkampung21 x.comlayarkampung21 - Layarkampung21 www.pinterest.comlayarkampung21 - Layarkampung21 linktr.eelayarkampung21 - Layarkampung21 linkr.biolayarkampung21 - Layarkampung21 t.melayark21official - Layarkampung21