ODRŽIVOST PODSTIČU POTROŠAČI

Foto: Horváth consulting

Evropske kompanije na održivosti gledaju iz perspektive garantovanog dugoročnog rasta prihoda, a veruju da im održiv proizvod može doneti dodatni prihod od čak 23 odsto (u proseku), budući da se potrošači sve više opredeljuju za takvu vrstu brendova i proizvoda. Bez obzira na to što orijentisanost ka ovoj temi može da dovede do smanjenja troškova i značajnih ušteda, u ’ne EU’ zemljama opšta svest o ESG-u niža je u odnosu na zemlje članice Evropske unije“, kaže na početku razgovora za Magazin Energetskog portala Robert Ćuzela Piljac, Bussiness Development Manager za Adria i Balkan regiju u konsultantskoj kući Horváth.

Ovo su samo neki od zaključaka studije međunarodne konsultantske kompanije Horváth, specijalizovane za savetovanje u oblasti ESG-a. U studiji je učestvovalo 35 evropskih kompanija iz Švajcarske, Nemačke i Austrije, koje zapošljavaju više od hiljadu ljudi i većinom ostvaruju prihode preko tri milijarde evra. Studija je ujedno potvrdila da upravo održivost predstavlja jedan od većih izazova, posebno u postavljanju, definisanju i merenju ESG ciljeva. Osvrćući se na situaciju u našem regionu i Srbiji po pitanju razvoja i uvođenja ESG standarda, Ćuzela Piljac je objasnio da, za razliku od zemalja EU, u Srbiji još uvek nema puno obavezujućih zahteva koji se tiču ove teme.

U FOKUSU:

„Bez obzira na to što implementacija ESG principa doprinosi diferencijaciji od konkurencije, smanjenju troškova i otvaranju novih tržišnih prilika, u Srbiji je generalna svest o ovoj temi niža u poređenju sa članicama Evropske unije. Ipak, kompanije koje izvoze robe ili usluge na ovo tržište pridaju joj veliki značaj, a mnoge od njih već su sprovele razne inicijative u ovoj oblasti. Jedna od takvih je imenovanje osoba koje se bave isključivo ovom temom. Njihov fokus je na planiranju i implementaciji ESG standarda u kompanijama u kojima su zaposleni“, ističe Ćuzela Piljac.

On nastavlja da kompanije treba da imaju u vidu da sve strane vide ogroman potencijal za rast i profitabilnost kroz poboljšanje održivosti.

Foto-ilustracija: Pixabay:(Gerd Altmann)

„Prema našim studijama, 50 odsto svih učesnika vidi potencijal za prihodovanje na postojećim tržištima, što bi se moglo ostvariti kroz konkurentnu prednost i/ili cene, i to za 11 odsto (u proseku). Sa druge strane, 60 odsto učesnika očekuje da održivi portfolio proizvoda dovede do otvaranja novih tržišta ili segmenata. To takođe u proseku i potencijalno može povećati prihod i do 23 odsto. Posebno je značajan i podatak da 40 odsto učesnika procenjuje i očekuje da održivost može da doprinese smanjenju troškova i do sedam odsto“, kaže on.

Horváth Consulting

Tekst u celosti pročitajte u Magazinu Energetskog portala OBNOVLJIVI IZVORI ENERGIJE

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti