U Novom Sadu uskoro će početi izgradnja tri nova mosta, što će 2025. godine, odnosno 2026. kada budu završeni, duplirati broj mostova u gradu. Prema rečima Milana Đurića, gradonačelnika, infrastrukturni objekti, bez pripremnih radova i projektovanja, koštaće oko 370 miliona evra.
Na prezentaciji projekata tri buduća mosta – pešačko-biciklističkog na stubovima nekadašnjeg mosta Franca Jozefa, mosta u produžetku Bulevara Evrope i mosta preko Dunava u okviru Fruškogorskog koridora, precizirano je da će realizacijom tih projekata u Novom Sadu drastično biti smanjene saobraćajne gužve, kao i zagađenje.
Predstavnici kompanije „CRBC“ održali su kratke prezentacije kojima su približili detalјe vezane za projekat mosta u produžetku Bulevara Evrope i projekat mosta koji se gradi u okviru Fruškogorskog koridora. Istaknuto je da radovi na izgradnji dva mosta uspešno teku, dok će za pešačko-biciklistički most u narednim mesecima biti raspisan javni poziv za izbor izvođača za nastavak projektovanja i početak izvođenja radova.
“Kao gradonačelnik, ali i kao građanin Novog Sada, ne mogu biti ponosniji. U istoriji Grada se nije dogodilo da u isto vreme imamo gradilišta za tri mosta. Oni se grade u skladu sa planskim aktima i pravilima struke. Grad je angažovao skup eksperata u oblasti zaštite životne sredine koji je bio zadužen da izradi Smernice za revitalizaciju svih staništa odnosno prostora izgradnje mosta, a rezultati studije su potvrdili da prirodna vegetacija na Šodrošu nije u zoni regulacije mosta, nego u neposrednom okruženju i da ista neće biti narušena izgradnjom mosta. Dodatno, Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i Grad Novi Sad će sprovesti sve aktivnosti koje je struka predložila u okviru izrađenog akta za revitalizaciju područja oko mosta, što će samo dodatno povećati pre svega zeleni fond. Četvrti most funkcionisaće u istom režimu kao i Most slobode, dok će most u okviru Fruškogorskog koridora biti tranzitni i relaksiraće saobraćaj u gradu. Izgradnjom ovih mostova, stvaraju se uslovi da se naše Petrovaradinsko podgrađe pretvori u pešačku zonu, što će dati pun smisao pešačko-biciklističkom mostu”, rekao je Milan Đurić, navodi se na sajtu grada.
Pročitajte još:
- IZGRADNJA REGIONALNOG CENTRA ZA UPRAVLJANJE OTPADOM – NOVI SAD IDE PLANIRANOM DINAMIKOM
- NOVI SAD – DOBIJA 50 RECIKLAŽNIH ZVONA ZA STAKLENU AMBALAŽU
- NOVI SAD – 93 MILIONA DINARA ZA ENERGETSKU EFIKASNOST
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić posebno je naglasio da se preko mosta u produžetku Bulevara Evrope neće odvijati teretni saobraćaj, kao i da će cena najavljenih radova biti 369,5 miliona evra.
Prezentaciji su prisustvovali i državna sekretarka Ministarstva za zaštitu životne sredine Sara Pavkov, kao i direktor „Koridora Srbije“ Aleksandar Antić. Pavkov je pričala o Bernskoj konvenciji, rekavši da je Republika Srbija postala zvanična članica te konvencije 2008. godine.
“Mi smo nadležni organ za sprovođenje konvencija, a cilј je očuvanje biološke raznovrsnosti, i obezbeđivanje zaštite divlјe flore i faune prirodnih staništa na teritoriji evropskog kontitenta kojem mi pripadamo”, naglasiila je Sara Pavkov.
Aleksandar Antić je rekao da su mostovi od klјučne važnosti za saobraćaj, koji će biti izmešten i rasterećen, a da su ti projekti u funkciji svih građana i da će biti uvažene sve smernice koje se odnose na očuvanje i revitalizaciju prirode.
Energetski portal