Novi Sad sa svojom okolinom broji blizu 370 hiljada stanovnika prema poslednjem popisu, i drugi je najveći grad u Srbiji. Poboljšavanje infrastrukture za grad koji se širi i usložnjava, a ima i važno mesto u privredi, jeste značajno pitanje. Fruškogorski koridor, o kome smo pisali i ranije, jedan je od važnijih projekata, naročito u ovom delu Srbije. Međutim, osim ovog projekta i najvećeg tunela u Srbiji, Novi Sad dobiće i još jedan most u gradu.
U Gradskoj kući je potpisan Memorandum o razumevanju na realizaciji projekta izgradnje mosta sa pristupnim sabraćajnim površinama na postojećim stubovima mosta Kraljevića Andreja Karađorđevića i rekonstrukcijom postojećeg tunela do gornjeg platoa tvrđave u Novom Sadu, saopšteno je na sajtu Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Reč je o mostu koji je nekada postojao, i čiji se stubovi mogu i danas videti između tvrđave i grada. Most kraljevića Andreja je bio most u Novom Sadu izgrađen 1883. godine kao deo pruge Budimpešta-Zemun, zbog čega i jeste prokopan tunel i kroz tvrđavu koji postoji i danas, ali nije u funkciji. Most je uništen tokom Drugog svetskog rata, a zameniće ga pešačko-biciklistički most koji će služiti drugim vidovima transporta.
Pročitajte još:
- KAKO TEKU RADOVI NA NAJDUŽEM TUNELU U SRBIJI?
- PROJEKTOVANJE PRUGE OD BEOGRADA DO HRVATSKE GRANICE
- REALIZACIJA PROJEKATA IZ OBLASTI ENERGETIKE NA TERITORIJI AP VOJVODINE NOVI SAD
Planirani most, inspirisan njujorškim projektom Hajvej, transformisaće postojeće strukture u prostore za opuštanje i rekreaciju, uključujući biciklističke i trim staze. Ova inicijativa revitalizuje stari most, pretvarajući ga u simbol otpornosti i obnove.
Novi Sad će postati centar modernih auto-puteva i brzih saobraćajnica, što će značajno uticati na dinamičan razvoj grada. Već povezan brzom prugom Beograd – Novi Sad, grad planira proširenje putne mreže prema Budimpešti, Nišu i Skoplju.
Izgradnja mostova doneće saobraćajno rasterećenje grada, izbacujući kamionski i tranzitni saobraćaj iz centra, dok će ovaj drugi most koji će se se graditi uticati na kvalitet i komfor života s obzirom da će biti namenjen za pešake, bicikliste, trotinete i slično, ali će pre svega, doneti bolju povezanost grada.
Energetski portal