Njujork dobija još 250 biciklističkih staza

Foto-ilustracija: Unsplash (Zach Miles)

Njujork se odlučio na izgradnju više od 250 novih biciklističkih staza i znatno proširenje prostora za pešake, čime definitivno napušta svoju tradicionalnu „automobilsku kulturu“.

Gradsko veće je ove nedelje usvojilo zakon kojim će u saobraćajnu infrastrukturu Njujorka u narednih deset godina biti uloženo 1,7 milijardi dolara, čime će se drastično transformisati gradske ulice i uveliko poboljšati sigurnost biciklista i pešaka. „Način na koji smo dosad planirali naše ulice više nema smisla, a to itekako osećaju naši građani dok svakodnevno čekaju u prometnim gužvama, voze se sporim autobusima ili rizikuju vlastitu sigurnost vozeći se biciklima na nezaštićenim biciklističkim stazama. Želim da napravim potpunu revoluciju na uličnom prostoru našeg grada i to je ono što će ovim zakonom biti omogućeno. Ovo je put u promišljeno, sveobuhvatno napuštanje naše “automobilske kulture” i ponosan sam što smo usvojili ovaj zakon“, izjavio je 37-godišnji predsednik Gradskog veća Njujorka Korej Džonson, za kojeg se očekuje da će se kandidovati za gradonačelnika na izborima 2021. godine.

Broj biciklista u Njujorku je u stalnom porastu, a prema najnovijem izveštaju o kretanju biciklističkog saobraćaja broj građana koji bicikl koriste nekoliko puta mesečno porastao je od 2012. do 2017. za 26 odsto. Ipak, u istom izveštaju je objavljeno kako u saobraćaju strada sve više njujorških biciklista – do sada je u ovoj godini nastradalo 26 biciklista, što je najveći broj u poslednjih 20 godina, a smrtnost pešaka i biciklista porasla je za 24 odsto. Novi zakon zahteva da grad svakih pet godina objavi i sprovede master plan kojim će se poboljšati sigurnost na gradskim ulicama i korišćenje javnog prevoza i osigurati smanjenje emisija iz vozila i pristup osobama s invaliditetom.

Prvi petogodišnji plan, koji treba doneti u decembru 2021. uključivaće izgradnju 240 kilometara autobuskih linija, zaštićenih ogradama ili video nadzorom, i 400 kilometara zaštićenih biciklističkih staza, fizički odvojenih od saobraćajnica. Takođe, planiraju poboljšanje autobuskih stajališta i informisanje putnika i uvođenje semafora za ubrzavanje autobuskog saobraćaja. U toku prve dve godine sprovođenja plana, gradska uprava se obavezala da će urediti i 92.903 kvadratnih metara novog pešačkog prostora. Drugim petogodišnjim planom od 2026. godine počela bi izgradnja nove mreže međusobno povezanih biciklističkih staza, zaštićenih autobuskih linija na svim rutama i pešačke signalizacije na 2.500 gradskih raskrsnica. Iako će Njujorku biti potrebno još dosta vremena kako bi se po broju i kvalitetu biciklističkih staza mogao takmičiti sa Kopenhagenom i Amsterdamom, a u poslednje vreme i Parizom, novi zakon predstavlja značajnu novost za grad u kojem automobilski saobraćaj ima prioritet još od 1920-ih godina.

Foto-ilustracija: Unsplash (Robert Bye)

Prema ranije spomenutom izveštaju, objavljenom u maju ove godine, bicikle redovino vozi gotovo 800.000 Njujorčana, a procenjuje se da se biciklom svakodnevno napravi više od 490.000 pojedinačnih putovanja, što je tri puta više u odnosu na 2004. godinu. Do prošle godine u gradu je uređeno ukupno 2.000 kilometara biciklističkih staza, od kojih je 480 zaštićeno. U porastu je i upotreba “City Bike” usluge, njujorškog sistema javnih bicikala, kojim je u septembru obavljeno čak 2,5 miliona putovanja, odnosno 80.475 dnevno. Radi poređenja, u septembru 2018. godine zabeleženo je gotovo 1,9 miliona putovanja ili u proseku 62.616 dnevno.

No, za mnoge bicikliste i dalje najveći problem predstavlja bezbednost u saobraćaju, zbog povećanja prometnih gužvi delom izazvanih sve češćim korišćenjem usluga kao što su Uber i Lyft, ali i poteškoćama u podzemnoj železnici. Novim zakonom će se povećati sigurnost biciklista, najviše zbog izgradnje zaštićenih biciklističkih staza, čime će se na korištenje bicikala odlučivati sve veći broj građana. To potvrđuje i sve popularnija biciklistička staza “Brooklyn Waterfront Greenway” koja će, kada bude završena, biti duga čak 41 kilometar.

Izvor: Ekovjesnik

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti

Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HKe Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK
Situs Toto
Situs Toto
Situs Toto
Situs Toto
Slot Dana
Taruhan Bola
slot bola
bola slot
Toto Slot
rujak bonanza
Situs Slot Online
Toto Slot
Toto Slot
situs slot online
slot gacor
slot demo
slot demo
slot bola
slot bola
Toto Slot
situs slot gacor
slot dana
slot88 gacor
live draw
live draw
Toto Slot
slot gacor
Toto Slot
toto slot
toto slot
Slot Demo
Toto Slot
Toto Slot
Akun Toto