Objavljen plan za drugu fazu 1. linije metroa – Na trasi ka Orlovači u planu sedam stanica

Foto-ilustracija: Unsplash (Bogdan Todoran)

Sekretarijat za ubanizam i građevinske poslove grada Beograda oglasio je javni uvid u Nacrt plana generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu sa elementima detaljne razrade 2. faze 1. linije metroa.

Na grafici koja prikazuje planirane linije metro sistema, i u ovom planu, kao i u onom koji je prošlog decembra objavljen u Služenom glasniku, ucrtan je krak koji vodi do groblja Orlovača.

Međutim, kako se vidi iz tog dokumenta koji je izradio Urbanistički zavod Beograda, broj pobrojanih stanica na trasi linije 1 je ostao isti – 21, s tim što je umesto Vičnjičke ucrtana stanica Karaburma.

U planu stoji da je metro linija 1 planirana je na sledećem pravcu:

Železnik –– Makiš – Žarkovo – Bele vode – Trgovačka – Požeška – Park „Banovo brdo“ – Ada Ciganlija – Sajam – Mostar – Savski trg – Trg Republike – Skadarlija – Dunav – Pančevački most – Ž.S. Karaburma – Ada Huja – Karaburma – Mirijevski bulevar – 7. Beogradska gimnazija – Mirijevo.

Stanice na dodatnom kraku nisu nabrojane u planu, ali se sa grafike vidi da ih je sedam: Ace Joksimovića, Jablanička, Institut, Vidikovac, Labudovo brdo, Petlovo brdo i Orlovača.

Takođe, s obzirom da je povećana planirana dubina metroa na deonici prve faze linije 1 od stanice Pančevački most, o čemu je eKapija već pisala, deonica od stanice Bele vode pa sve do Mirijeva, u dužini od 16,7 km, planirana je u dubokom tunelu.

Prema prethodnom rešenju, deonica od stanice Pančevački most do Mirijeva bila je planirana u otvorenom iskopu.

Deo trase od stanice Makiš do stanice Bele vode planira se i dalje u otvorenom iskopu u dužini od oko 2,15 km.

Ista je ostala i stavka da se vođenje kraka prve metro linije u dužini od oko 7,2 km, od Banovog brda ka Groblju Orlovača i planiranom depou JGP Vrbin potok, planira podzemno.

Novina je i da je u Mirijevu planirana gradnja prostora za gariranje, odnosno održavanje voznih garnitura, što je takođe ucrtano na planu.

Kako je navedeno, smeštaj dela garnitura vozova za noćno smeštanje može se planirati u okviru prostora za gariranje koji se nalazi u produžetku poslednje stanice na metro liniji, kako bi se smanjili troškovi usled praznih vožnji između početne i krajnje stanice i omogućilo bolje upravljanje saobraćajem vozova u svim režimima rada.

U podzemnom delu za smeštaj vozova, planirano je smeštanje do 4 garnitura (sa 4 vagona), a takođe je planirano da se u istom prostoru predvidi unutrašnje čišćenje garnitura po završetku vožnje. Javni uvid traje do 8. decembra.

Izvor: eKapija

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti