Dajmlerova podružnica Mercedes-Benz Energy sa svojim partnerima pretvara nekadašnju „prljavu“ elektranu na ugalj u veliko postrojenje za skladištenje energije, koristeći gotovo 2 hiljade baterijskih modula za svoja elektična vozila. Da su baterije usmerene u proizvodnju auta, umesto u ovaj projekat, na ulicama je moglo da se nađe 600 električnih Mercedesa.
Po uzoru na Teslu i Tesla Energy, i Mercedes je odlučio da svoje iskustvo u baratanju sa baterijama za elektromobile pretoči u izgradnju nepokretnih projekata za „čuvanje“ energije. Upravo s tim ciljem je 2016. godine i nastao Mercedes-Benz Energy.
Pročitajte još:
„Baterije koje se upotrebljavaju u projektima za energetsko skladištenje razvijene su istom tehnologijom kao i one koje Mercedes stavlja u svoje automobile na električni i hibridni pogon i ispunjavaju najviše standarde kvaliteta, pouzdanosti i sigurnosti“, tvrde u preduzeću.
Iza njih je već nekoliko uspešno realizovanih projekata od kojih je jedan postavljanje 3 hiljade litijum-jonskih baterija za pohranjivanje 17,4 MWh u hanoverskom okrugu Herenhauzenu (Nemačka).
Transformisana elektrana na ugalj u Elverlingsenu, u nemačkoj saveznoj državi Severna Rajna-Vestfalija, biće nešto manje „energična“ u odnosu na „energetski magacin“ u Hanoveru – 1920 baterija skladištiće 9,8 MWh. Elektrana je izgrađena 1912. godine i nedavno zatvorena.
Veliko skladište energije koristiće se za balansiranje i stabilizaciju nemačke energetske mreže koja je poslednjih godina svoje kapacitete proširila velikim brojem snabdevača iz sektora obnovljivih izvora. U Mercedesovim baterijama čuvaće se upravo „čista energija“ u onim slučajevima kada postoji višak proizvodnje, te je ona nepotrebna.
Sistem baterija u Everlingsenu stoga se smatra simbolom otklona od izrabljivanja fosilnih goriva (uglja) ka održivoj alternativi koja će doprineti smanjenju emisija ugljen-dioksida.