Mali proizvođači u velikim radnjama – borba za rafove ili gubitak brenda

Foto-ilustracija: Unsplash (Frankie Cordoba)

Domaći potrošači sve češće umesto velikih brendova radije biraju hranu, piće i kozmetiku proizvedenu u malim radionicama. Te robe nema dovoljno na rafovima trgovačkih lanaca jer je dobro mesto na njima skupo. Akcije poput “Dana domaćih dobavljača” koje organizuje Privredna komora, za mnoge je jedini način da veći broj kupaca proba njihov proizvod.

“Pokrećemo neku liniju dodatne proizvodnje, koji će da uspe da podrži sve te prodavnice koje su zainteresovane za naše proizvode”, kaže Jelena Alimpić iz “Mina užitka”.

Milica Stevanović iz kompanije ”Lidl Srbija” navodi da cilj projekta nije samo prodaja dogovorenih količina u jednoj akcijskoj nedelji, već je cilj promocija proizvoda i samih preduzetnica.

Kaže da su domaće sirće, rakija i kolači planuli. Nešto teže je išla prodaja premijum meda sa suvim voćem. Zato se mnogi bore i za mesto na rafovima vinarija ili prodavnica delikatesa. Veliko interesovanje je za “Dane domaćih dobavljača” koje organizuje Privredna komora.

Pročitajte još:

“Konstantno radimo u tom lancu snabdevanja da bude bogatiji jer definitivno na policama treba da ponudimo proizvode koji imaju deklaraciju, za koje znamo izvor i od čega se sastoje“, ukazuje Tijana Maljković iz Privredne komore Srbije.

Mali proizvođači koji ne mogu da plate uvođenje standarda, kao ni dobro mesto na rafovima koje trgovci naplaćuju od 500 do 3.500 evra, mogu da proizvode pod imenom trgovca.

“Proizvodnja pod trgovačkom markom je dobar način za sve proizvođače, ne samo male, da ne samo uđu u velike trgovinske lance, imaju siguran plasman robe i ne moraju uopšte da ulažu u marketing. Naravno tu treba biti oprezan da ne dođe do kanibalizacije sopstvenog brenda“, navodi Željko Rakić iz Ministarstva unutrašnje i spoljne trgovine.

Saradnja velikih trgovaca sa malim brendovima je utakmica u kojoj obe strane pobeđuju. Trgovci dobijaju besplatan marketing društveno-odgovorne kompanije, a proizvođači sigurnu isplatu nabavne cene i šansu da izađu van granica lokalnog tržišta.

Izvor: RTS

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti

Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HKe Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK
Situs Toto
Situs Toto
Situs Toto
Situs Toto
Slot Dana
Taruhan Bola
slot bola
bola slot
Toto Slot
rujak bonanza
Situs Slot Online
Toto Slot
Toto Slot
situs slot online
slot gacor
slot demo
slot demo
slot bola
slot bola
Toto Slot
situs slot gacor
slot dana
slot88 gacor
live draw
live draw
Toto Slot
slot gacor
Toto Slot
toto slot
toto slot
Slot Demo
Toto Slot