Kompanija Marks i Spenser testirala je pitanje održivosti u svojoj prodaji. Polovinom decembra pokrenula je prodaju čak 44 osnovne namirnice bez ambalaže, među kojima su i žitarice, pirinač, testenina, slatkiši, kafa, sušeno voće i orašasti plodovi, i sve to se može sipati u posude koje su kupci donosili od kuće.
Nakon probnog perioda ispitali su potrošače kakav su utisak stekli nakon ovakve kupovine. Rezultat je bio veoma pozitivan. Naime, više od 75 odsto kupaca reklo je da i sami pokušavaju da smanje upotrebu plastičnih ambalaža. Oko 38 odsto njih najvećim izazovom kod ovakve kupovine nalazi poteškoću pronalaženja prodavaca koji nude uslugu dopune robe u sopstvenim ambalažama. Deo kupaca je u ovoj promeni kao „problem“ komentarisao nošenje ambalaža od kuće, dok 14 odsto smatra da su nespakovani proizvodi skuplji od upakovanih.
M&S je uveo i besplatne papirne kese, koje se mogu reciklirati, za merenje i pakovanje proizvoda.
Od početka ove akcije, prodaja posuda za višekratnu upotrebu za pakovanje hrane povećala se između 10 i 38 odsto, u zavisnosti od radnje.
Pročitajte još:
Testiranje koncepta dopune hrane u sopstvenim posudama još uvek je u toku, ali je u planu implementacija ovog modela trgovine širom Velike Britanije.
Za sada ovaj model dopune bio je aktuelan uglavnom kod nezavisnih trgovaca i prodavnica poljoprivrednih proizvoda, ali sve više supermarketa u svetu počinje da ga isprobava. U Londonu je sličan princip preuzela i kompanija „Sainsbury“ sa detrdžentima za pranje sudova i veša, pri čemu se može uštedeti čak milion tona plastike godišnje.