Kompanije Coca-Cola HBC Srbija i Bambi predstavile su Izveštaj o održivom poslovanju za 2021. godinu, pod nazivom „Budućnost je zajednička odgovornost“. Ovo je deveti izveštaj kompanije Coca-Cola HBC Srbija, dok je drugi u kojem se predstavljaju zajednički rezultati i ciljevi sa kompanijom Bambi, koja je od 2019. deo Coca-Cola HBC porodice.
U još jednoj izazovnoj godini, Coca-Cola HBC Srbija i Bambi nastavili su sa inovacijama i razvojem biznisa, ali i poboljšanjem svih indikatora kad je u pitanju zaštita životne sredine, kao važna oblast održivosti. Među najvažnijim dostignućima koja imaju uticaj na zaštitu životne sredine izdvajaju se: Coca-Cola HBC Srbija smanjila je potrošnju vode po litru proizvedenog pića 53,45 odsto i potrošnju energije za 56 odsto od 2007. godine, postali su prvi nosilac prestižnog AWS sertifikata, koji potvrđuje izuzetnu brigu o vodnim resursima u punionicama kompanije, kompanija Bambi od 2017. smanjila je utrošak vode po toni proizvoda za 24,7 odsto, 99,27 odsto otpada generisanog u proizvodnji kompanija Coca-Cola HBC Srbija šalje na reciklažu, dok je Bambi tokom 2021. godine reciklirao 98 odsto generisanog proizvodnog otpada i posađeno je ukupno 800 novih stabala drveća.
Pročitajte još:
„U 2021. godini ne samo da smo uspeli da se oporavimo od izazova koji je Covid postavio pred nas, već smo postavili temelje za novi ubrzani rast u godinama koje dolaze, ulaskom u nove kategorije i proširenjem portfolija inovacijama. Pamtićemo 2021. godinu kao rekordnu i kada je reč o našem doprinosu oporavku i razvoju zajednice u kojoj poslujemo, ali i prema impresivnom napretku koji smo ostvarili u domenu zaštite životne sredine. Ulagali smo u napredne tehnologije, poput pametnih rashladnih uređaja, formirali smo zelenu flotu kako bismo smanjili štetne emisije voznog parka, opredelili se za još inovacija na ambalaži. A ipak osećamo da je ovo tek početak, jer je za naš izvanredni tim zaposlenih, održivost oduvek aktuelna tema, stvar opredeljenja i zajednička odgovornost“, rekao je na predstavljanju Izveštaja Svetoslav Atanasov, generalni direktor Coca-Cola HBC Srbija i Crna Gora.
Za kompaniju Bambi, 2021. godina je takođe bila uspešna.
“Prvi put u istoriji, naš izvoz je prešao magičnu granicu od 10.000 tona, uz rast od 10 odsto u odnosu na 2020. godinu. Investirali smo 11 miliona evra u novu proizvodnu Plazma liniju i započeli izgradnju Centra za istraživanje i razvoj koji će, obećavamo, biti povod brojnih lepih vesti, a pre svega izvor inspiracije, ideja, znanja. Brinemo svakodnevno i o našim zaposlenima, radeći na njihovom osnaživanju. Pažljivo razmatramo i svoje poslovne planove brinući o zaštiti životne sredine, jer generacije koje dolaze od nas očekuju odgovornost, baš kao i mi od njih talenat, inovativnost i bolje sutra”, istakao je Ognjen Lazić, direktor finansija u kompaniji Bambi.
Zastupljenost žena, razvoj mladih i briga o zajednici
Na prezentaciji Izveštaja saopšteno je da 67,7 odsto menadžerskih pozicija u kompaniji Coca-Cola HBC Srbija zauzimaju žene, dok je taj procenat u kompaniji Bambi 46.97 odsto. Obe kompanije ulagale su u obuke zaposlenih, više od 29,9 hiljada sati (Coca-Cola HBC Srbija), odnosno 12,7 hiljada sati (Bambi).
Mladi su ostali važan fokus, pa su na njihovom osnaživanju ove dve kompanije radile kroz edukativne programe Coca-Cola podrška mladima i Bambi for YOUng.
Pored brojnih projekata i inicijativa u 2021. godini, kompanije su u razvoj lokalnih zajednica uložile 92 miliona dinara.
I ove godine, predstavljanju Izveštaja prethodio je Sustainability forum, na kojem su predstavnici kompanija, državnih institucija, medija i civilnog sektora razgovarali o važnim temama kao što su upravljanje vodama, ambalaža, razvoj zajednica i donacije.
Izveštaj o održivom poslovanju usklađen je, kao i do sada, sa zahtevima najzastupljenije svetske metodologije u toj oblasti – Global Reporting Initiative (GRI) i ispunjava visoke zahteve Globalnog dogovora Ujedinjenih nacija koji se odnose na Izveštaj o napretku.
Izvor: Represent