Recikliranje baterija je ključni proces za upravljanje životnim ciklusom baterija, posebno litijum-jonskih baterija koje se koriste, između ostalog, u električnim vozilima (EV). Reč je o obnavljanju vrednih materijala iz korišćenih ili baterija koje su neispravne, nakon čega se ponovo koriste u proizvodnji novih baterija koje će biti sve potrebnije na tržištu.
Od 2023. godine, Sjedinjene Američke Države su uspostavile dovoljan kapacitet za recikliranje domaćih baterija kako bi povratili 35.500 tona materijala za baterije godišnje, saopšteno je na sajtu Ministarstva energetike SAD-a. Očekuje se da će ovaj kapacitet značajno porasti, s obzirom da je u planu dodavanje objekata koji će moći da povrate dodatnih 76.000 tona u naredne dve do četiri godine. Reciklaža je usmerena ponajviše na litijum-jonske baterije i otpad od proizvodnje baterija, prerađujući ih u materijale koji se vraćaju u lanac snabdevanja baterijama.
Pročitajte još:
- EVROPSKOJ UNIJI POTREBNO VIŠE BRZIH PUNJAČA
- UVEDENE PRIVREMENE VIŠE CARINE NA UVOZ ELEKTRIČNIH VOZILA IZ KINE
- POTPISAN PROTOKOL O NABAVCI DEVET KINESKIH ELEKTROMOTORNIH VOZOVA
Uticaj količine od 35.500 tona recikliranih materijala je ogroman. Reciklaža ovih materijala može obuhvatiti veliki broj baterija. Na primer, tipična EV baterija ima težinu između 300 pa do 500 kilograma kada su u pitanju automobili srednjih veličina, što znači da ova količina može pokriti reciklažu za čak i preko 80,000 EV baterija, što je vrlo varijabilna računica koja služi da oslika kolika je količina skrivena u pozadini cirkularne ekonomije. Kada se radi o manjim litijum-jonskim baterijama iz prenosnih uređaja, broj baterija koje se mogu reciklirati biće znatno veći, nego za električne automobile.
Primera radi, jedna prosečna baterija od 60kWh može sadržati i po 30 kilograma bakra po bateriji. Dakle, potrebno je oko 34 automobila sa prosečnom baterijom od 60 kWh da bi se skupila čak tona (1000 kilograma) bakra, samo kada je reč o baterijama, međutim u e-automobilama ovog tipa uglavnom ima bar još toliko bakra u proseku u drugim sistemima i kablovima. Dakle, reciklaža ovakvih elemenata ima više pozitvnih strana.
Reciklaža omogućava ponovno korišćenje litijuma, kobalta, nikla, mangana i drugih metala, smanjujući potrebu za njihovim rudarstvom i smanjujući zavisnost od rudnika koji mogu imati i ekološke probleme. Ovo smanjuje količinu elektronskog otpada, koji može biti toksičan za životnu sredinu, i sprečava odlaganje baterija na deponijama, smanjujući zagađenje.
Ekonomski benefiti reciklaže baterija su značajni. Reciklirani materijali mogu biti jeftiniji od novih sirovina, što može smanjiti ukupne troškove proizvodnje baterija, i moglo bi dovesti do većeg smanjenja zavisnosti od novih sirovina.
Energetski portal