Kamioni sa trolom na nemačkim auto-putevima

Foto: Siemens Mobility

Ugradnja baterije možda je idealno rešenje za elektrifikaciju automobila, kombija, pa čak i autobusa, ali kada je reč o kamionima, dodatna težina baterije može predstavljati ozbiljan problem.

Za teška vozila bilo je neophodno „razmišljati van kutije“, te pronaći način da se električna energija, ako ne putem baterija, do kamiona dopremi na drugi način. Projekat, koji bi mogao biti rešenje za elektrifikaciju teretnjaka, upravo se testira u severnoj nemačkoj pokrajini Šilsvig-Holštajn, a ukoliko prođe sve bezbednosne testove, označiće početak nove ere u saobraćaju teretnih vozila.

Reč je o ugradnji pantografa na kamione, onakvih kakve srećemo na trolejbusima, kao i izgradnja nadzemnih vodova duž „spore“ trake auto-puta. Pet kilometara ovakve infrastrukture već je izgrađeno u pomenutoj pokrajini, nedaleko od Lubeka, a vodovi se električnom energijom napajaju iz trafostanica.

Kamioni, osim pantografa, električnog motora i baterije, imaju još i motor sa unutrašnjim sagorevanjem, te po potrebi mogu da kombinuju električni pogon i pogon na fosilna goriva, piše eHighway. SH.

Recimo, kada saobraćaju auto-putem, idealno bi bilo da koriste električni pogon, dok po isključenju sa auto-puta, dok razvoze robu, ili dok pretiču drugo vozilo, kamioni mogu da pređu na benzin ili dizel.

Cilj je da se 1/3 nemačkih auto-puteva pokrije električnim vodovima čime će se znatno smanjiti zagađenje koje stvaraju kamioni.

Kompanije Siemens Mobility i  Continental Engineering Services (CES) će u budućnosti sarađivati ​​na razvoju i proizvodnji pantografa za kamione. Udruživanjem znanja i iskustva, dve kompanije nameravaju da ostvare serijsku proizvodnju opreme za hibridne kamione.

Milena Maglovski

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti