Kakva bi mogla biti uloga zelenog čelika u automobilskoj industriji?

Foto-ilustracija: Unsplash (chengqi-sun)

Čelik se koristi za različite delove automobila – karoseriju, šasiju, motore, osovine, i druge komponente. Upotreba čelika je ključna zbog njegovih karakteristika poput čvrstoće, izdržljivosti koje su neophodne za jedno vozilo, ali i cene u poređenju sa nekim drugim materijalima jesu prednost. Međutim, situacija u automobilskoj industriji se menja.

Auto industrija u Evropi ima potencijal da postane lider u proizvodnji čelika sa niskim sadržajem ugljenika ako zakonodavci odluče da usvoje zahteve za sadržaj zelenog čelika u automobilima koji će se tek naći na putevima.

Proizvodnja automobila sa 40 odsto zelenog čelika mogla bi Evropi da uštedi milione tona CO2 do kraja decenije, što bi prema računici bilo ekvivalentno godišnjoj emisiji 3,5 miliona automobila na fosilna goriva, govore podaci sa sajta Transport & Environment. Radi poređenja, u našoj zemlji broj registrovanih automobila ne prelazi 2,4 miliona vozila.

Pročitajte još:

Automobilski sektor u Evropi menja svoje lice i nastoji da postigne neto emisije do 2050. godine, a poznato je da u Evropskoj uniji od 2035. godine neće biti u prodaji novih automobila na fosilna goriva. Proizvodnja čelika, kao izvor emisija u proizvodnji automobila, predstavlja ključnu oblast za smanjenje ugljenika.

Automobilski sektor trenutno troši 17 odsto čelika u EU. On može biti zamenjen zelenim čelikom, koji se može proizvoditi korišćenjem zelenog vodonika i elektrolučnih peći ili od recikliranog otpada, značajno smanjujući emisiju CO2 u poređenju sa tradicionalnim metodama. Primena 40 odsto zelenog čelika u automobile bi poskupela samo 57 evra cenu električnog vozila do 2030. godine. Dok bi 2040. godine, prelazak na 100 odsto zelenog čelika koštalo samo 8 evra više po automobilu u poređenju sa konvencionalnim čelikom, govore podaci Transport & Environment.

Zakonodavci se podstiču da postave ciljeve za proizvođače automobila da koriste sve veće količine zelenog čelika u novim automobilima, počevši od 40 odsto do 2030. godine, 75 odsto do 2035. godine, i 100 odsto do 2040. godine, što su visoko postavljeni ciljevi.

Na ovaj način, auto industrija može značajno doprineti smanjenju emisije CO2, čime bi se ostvarili važni klimatski ciljevi.

Energetski portal

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti