Felix je crtani junak predstavljen likom crne mačke krupnih očiju koji potiče još iz ere nemog filma, ali i švedski trgovinski lanac. Baš kao i Felix iz animiranog okruženja, i Felix iz realnog sveta se trudi da bude – the good guy. Doduše, podstaknut željama potrošača. Iako bismo najnoviji poduhvat kompanije Orkla Foods, u čijem je vlasništvu Felix, mogli da okarakterišemo kao greenwashing, inovativni zeleni pristup kupovini će potencijalno osvestiti mušterije i proširiti se svetom, pa bismo opravdali taj vid obmanjujućeg marketinga. No, o tom potom.
U Švedskoj je otvorena prva klimatska prodavnica. Felix je cene artikala formirao na osnovu toga koliko njihova proizvodnja doprinosi porastu temperature. Orkla Foods je prepoznao potrebu kupaca da budu informisani o tome koliko se njihov svakodnevni šoping odražava na našu planetu, te su im u novoj radnji obezbedili jasne smernice – što je roba skuplja, to je pogubnija po klimu.
Cene su u klimatskoj prodavnici izražene u ekvivalentu ugljen-dioksida (CO2e) i svaki posetilac u toku nedelje ima pravo na budžet od 18,9 kg CO2e. Ukoliko ne budu dopunjavali svoju nedeljnu potrošačku korpu na drugim mestima, njihov prosečan udeo u emisijama gasova staklene bašte biće prepolovljen. Upotrebom ove valute, Felix će korisnicima otkriti prave troškove hrane, ali i preko potrebne održive promene. Odnosno, tako barem planira ili još preciznije, tako makar tvrdi da planira.
Prema navodima marketing menadžera Tomasa Šeberga, Felix je prilično strastven i entuzijastičan kada je reč o klimatskoj prodavnici. „Biće uzbudljivo videti kako korisnici reaguju na valutu CO2e, kao i da li će uspeti da se uklope u ograničenja. Smatram da će ovo mnogima otvoriti oči o tome kako određeni izbori utiču na to šta mogu da priušte da konzumiraju u toku jednog obroka“, istakao je on.
Još jedan potez kojim će Felix nastojati da ozeleni svest Šveđana jeste uvođenje simbola „Low Climate Impact“ na proizvodima.
Prehrambeni sektor je odgovorna za četvrtinu ispuštenih štetnih gasova na globalnom nivou, stoga pokušajte da i sami dvostruko srežete svoj ugljenični otisak. Na ovom kalkulatoru izračunajte trenutni udeo u emisijama i postavite sebi izazov da vrednost koju ćete dobiti na kraju iduće sedmice bude makar upola manja!
Savet koji će vam možda koristiti u ovom izazovu: Jedite manje mesa.