Folksvagen: nov igrač na evropskom tržištu električne energije?

Foto-ilustracija: Unsplash (israel-palacio)

Mnoge firme danas, pod pritiskom različitih regulatornih politika, ali i iz istinskog uverenja, nastoje da svoju proizvodnju i pogon u potpunosti prebace na obnovljive izvore energije. Jedan od najvećih proizvođača automobila, Folksvagen (Volkswagen), dosetio se inovativnog načina da iskoristi odbačene baterije iz svojih električnih vozila, i time poboljša udeo “zelene” energije u svojoj proizvodnji.

Naime, VW je uspostavio stacionarni sistem za skladištenje električne energije. Ovaj sistem funkcioniše tako što se električna energija dobijena iz OIE – poput energije vetra skladišti u odbačene, E-Up! baterije, koje dolaze iz istoimenog modela VW električnog automobila. Ovi stacionarni sistemi za skladištenje nisu ništa novo, i mnogi proizvođači automobila, poput Toyote takođe koriste svoje odbačene baterije za privremeno skladištenje struje.

Pročitajte još:

Međutim, kako se navodi u saopštenju za medije VW, inovacija ove firme jeste što će ovako čuvanu struju početi da prodaje na tržištu električne energije. U partnerstvu sa “Elli” – najsavremenijom platformom za digitalnu trgovinu električnom energijom, VW će početi da trguje strujom na spot tržištu EU. Sva trgovina će se obavljati preko EPEKS Spota – najpoznatije evropske berze za električnu energiju.

Foto-ilustracija: Pixabay

Ovaj projekat, nazvan “PowerCenter”, omogućava dvostruku upotrebljivost sistema za skladištenje električne energije. Njegovom realizacijom, VW može da odluči da li će sačuvanu energiju da iskoristi za potrebe svog pogona, ili – ukoliko su uslovi na tržištu povoljni, tj. cena struje je u skladu sa strategijom koju VW ima za svoje delovanje na tržištu, on će tu struju prodati, a novac iskoristiti u druge operativne svrhe. Oni se nadaju da će integrisati rastuće skladišne kapacitete električnih automobila i baterija u energetski sistem, dajući značajan doprinos energetskoj tranziciji.

Folksvagenov ulazak na tržište električne energije je razborit potez iz nekoliko razloga. On pruža nov izvor prihoda za firmu, značajno doprinosi mogućnostima VW-a da upravlja sopstvenom energijom i daje mu ulogu značajnog igrača na tržištu električne energije, s obzirom na veličinu i kapacitete ove firme. 

Ono što je možda i najznačajnije jeste podsticaj koji će projekat “PowerCenter” imati na druge firme da i one integrišu ovakav sistem i time doprinesu sveukupnoj zelenoj tranziciji. Zbog toga je ovo izuzetno važan projekat za automobilsku industriju i budućnost održivog upravljanja energijom.

Milica Vučković

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti