Evropa počinje s primenom novih pravila o čistijim i sigurnijim automobilima

Danas počinje primena Uredba Evropske unije o homologaciji i nadzoru tržišta motornih vozila. Doneta je u maju 2018, a cilj joj je sveobuhvatna reforma dosadašnjeg sistema homologacije i nadzora tržišta. Novim pravilima će se poboljšati kvalitet i nezavisnost homologacije i ispitivanja vozila, biće strožija kontrola automobila koji se već nalaze na tržištu Evropske unije i učvrstiti ceo sistem uvođenjem strožeg evropskog nadzora.

Tijeri Breton, sekretar za unutarnje tržište, izjavio je: “Evropljani s pravom očekuju da će voziti najčistije i najsigurnije automobile. Za to su potrebne stroge kontrole automobila koji se stavljaju na tržište i saobraćaju po našim putevima. Drugi preduslov je stvarna primena pravila i nadzor na evropskom nivou: zbog toga će Komisija odsad moći sprovoditi kontrole ili provere automobila i u slučaju kršenja zakona pokrenuti opoziv vozila na nivou EU-a i izricati novčane kazne u iznosu do 30.000 evra po automobilu. To je još jedan korak prema čistijoj i sigurnijoj mobilnosti, za šta su u kontekstu krize potrebna još veća ulaganja u infrastrukturu i inovacije usmerene na budućnost. Nastojimo obnovi poverenja potrošača i ujedno ojačanju jedinstvenog tržišta i pomoći u izgradnji održivosti i globalne konkurentnosti evropske automobilske industrije.”

Foto-ilustracija: Pixabay

Među najvažnije elemente novih pravila EU-a ubrajaju se:

  • Nezavisnost i kvalitet ispitivanja pre stavljanja automobila na tržište: Kako bi stekle i zadržale svoje imenovanje u pojedinoj državi članici, tehničke službe zadužene za ispitivanje i preglede novih modela automobila prolaze strogi postupak ocenjivanja koji sprovode nezavisni kontrolori. Rad nacionalnih homologacijskih tela ocenjuju stručnjaci kako bi se relevantna pravila rigorozno sprovodila u celoj EU.
  • Kontrola automobila koji su već na tržištu: Novim zakonodavnim okvirom poboljšavaju se i kontrole vozila koja su već u saobraćaju, odnosno dostupna na tržištu. Od sada se od država članica zahteva da redovno sprovode barem najmanji broj ispitivanja na vozilima godišnje i one mogu preduzimati zaštitne mere protiv nedoslednih vozila na svom državnom području i pritom ne moraju čekati da homologacijsko telo preduzme mere.
  • Evropski nadzor: Komisija sad može proveravati vozila u laboratorijskim i u stvarnim, putnim uslovima. Ako neki proizvođač prekrši homologacijske propise, npr. ako ugradi napravu za varanje na ispitivanju ili podnese lažnu izjavu, Komisija može naložiti opoziv vozila u celoj EU i nametnuti sankcije tom proizvođaču u iznosu do 30.000 evra po automobilu. Do danas su samo nacionalna tela koja su homologirala automobil mogla uvesti takve mere.

Od donošenja Uredbe 2018. proizvođači automobila, homologacijska tela i drugi učesnici neumorno rade na sprovođenju novih pravila kako bi se prilagodili strožim zahtevima.

Komisija je osigurala dodatna sredstva za Zajednički istraživački centar (JRC), koji preuzima novu ulogu u nadzoru tržišta, kao i za potrebno dodatno osoblje, operativne troškove i izgradnju dvaju novih laboratorija. JRC sad ima dva nova najsuvremenija laboratorija za provođenje provjera.

Kontekst

Homologacija je postupak za potvrđivanje da vozilo ispunjava sve zahteve za stavljanje na tržište i za strogu proveru kontinuirane usklađenosti proizvođača s pravom EU-a, uključujući ograničenja emisija kako je utvrđeno u zasebnoj uredbi.

Komisija je 2016. predložila nova pravila o homologaciji nakon skandala „Dieselgate”, a Evropski parlament i Veće doneli su ih 2018.

Ta reforma je deo sveobuhvatnog rada Komisije na postizanju čistog, održivog i konkurentnog automobilskog sektora kako je utvrđeno u Komunikaciji Komisije „Evropa u pokretu”. Inicijative Komisije uključuju standarde kvaliteta vazduha i emisija ugljen-dioksida, poboljšanje ispitivanja emisija iz automobila ili potporu za alternativna goriva i proizvodnju baterija i zaštitu konkurentnosti evropske industrije.

Izvor: Evropska komisija Hrvatska

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti

Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HKe Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Toto4d Toto4d Paito Hk
Slot Dana
Taruhan Bola
slot bola
bola slot
Toto Slot
Situs Slot Online
Toto Slot
Toto Slot
situs slot online
slot demo
slot bola
slot bola
Toto Slot
situs slot gacor
slot88 gacor
live draw
Toto Slot
slot gacor
Slot Toto
situs toto
Agen Slot Toto
Slot Demo
Toto Slot
Toto Slot
situs toto
toto gacor
Slot Online
slot qris
situs toto
https://himmahnw.id/
slot pulsa
situs toto
slot toto
slot gacor
Akun Toto Toto Slot Gacor Akun Toto Akun Toto Toto Slot Akun Toto Akun Toto Akun Toto Akun Toto Akun Toto Situs Toto Akun Toto Akun Toto Akun Toto
Bandar Togel Hongkong Bandar Togel Hongkong Bandar Togel Hongkong Bandar Togel Slot Bandar Togel Slot Toto Slot