Dunav u Srbiji – 588 utisaka

Regionalni projekat za jačanje prekograničnog turizma na srednjem i donjem Dunavu kroz Dunavski centar za kompetenciju (DCC), za devet godina postojanja razvio je prve regionalne proizvode, ojačao međugranične saradnje u oblasti turizma, unapredio turističke ponude i stvorio nova radna mesta, rečeno je na obeležavanju godišnjice tog projekta.

Projektne aktivnosti realizovane su sa ciljem jačanja prekograničnog turizma, pružajući podršku Srbiji, Moldaviji i Ukrajini, a u saradnji sa Hrvatskom, Bugarskom i Rumunijom.

Pomoćnica ministra trgovine, turizma i telekomunikacija Renata Pindžo istakla je da je najznačajniji efekat tog projekta intenziviranje saradnje, ne samo na regionalnom, već i na nacionalnom i lokalnom nivou, koje je, kaže, rezultiralo razvojem brojnih regionalnih turističkih proizvoda, inicijativa i projekata, kao i zajedničkim promotivnim aktivnostima, saopšteno je iz GIZ-a.

– Pored tradicionalnih atrakcija kao što su Beograd i Novi Sad, uspeli smo da predstavimo i investiramo i u manje destinacije uz tok Dunava u Srbiji, povećavajući njihovu atraktivnost i otvarajući nove mogućnosti za građane tih zajednica, primetila je Pindžo.

Za održivost onoga što je tokom devet godina na tom projektu postignuto, primetila je vođa projekta Kete Brakan, naročito je doprinelo osnivanje i rad DCC, čiji je broj članica, od osnovanja 2010. godine, sa 22 porastao na 87, i to iz svih deset dunavskih zemalja.

Članice Centra su, kaže, organizacije iz privatnog, javnog i nevladinog sektora, što DCC čini jedinstvenom međusektorskom mrežom, a tokom osam godina rada Centar je postao renomirana regionalna organizacija prepoznata kao pouzdan partner i centar ekspertize i umrežavanja.

Boris Čamernik, generalni sekretar DCC, ističe da su Centar uspeli da profilišu kao vodeću organizaciju u oblasti razvoja održivog turizma u regionu Dunava.

– Kroz više od 20 projekata, koje je finansirala Nemačka razvojna saradnja kroz (GIZ), i različitih EU programa, doprineli smo da partneri iz javnog i privatnog sektora počnu da zajednički rade na razvoju i promociji Destinacije Dunav kao jedinstvenog i novog proizvoda u evropskoj turističkoj ponudi, rekao je Čamernik.

Na godišnjici projekta istaknuto je da su među najznačajnijim aktivnostima Centra unapređenje i razvijanje EuroVelo šest rute, kao i aktuelni rad na EuroVelo 13 ruti, unapređenje uslova za biciklizam i kruzing ponude, kojima je, navode, skrenuta pažnja turista na kulturno-istorijsku ponudu Srbije, poput restaurirane Golubačke tvrđave.

Kroz razvoj kulturne rute Put rimskih careva i dunavski put vina, koja obuhvatala 21 rimski i 13 vinskih regiona u pet zemalja, ostvaren je značajan doprinos turističkoj ponudi Hrvatske, Mađarske, Srbije, Bugarske i Rumunije.

Direktorka Turističke organizacije Srbije, Marija Labović, navela je da su još i efekti projekta izrada broušura, poput „Dunavske biciklističke rute„, kao i zajedničko učešće na sajmovima u Briselu, Fridrihshafenu i Gentu.

– Posebnu pažnju skrenula bih na kreiranje jednog od najznačajnijih zajedničkih projekata – program „Danube@ITB“. Takođe, film „Dunav u Srbiji – 588 utisaka“, koji prikazuje lepote ovog evropskog puta i koji je ostvario neverovatne uspehe na međunarodnim festivalima turističkog filma širom sveta i dobio čak 13 nagrada, zaključila je Labović.

Milisav Pajević

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti